ביקורת מסעדה מעליא קרית ענבים: מסעדת שף מושלמת בהרי ירושלים

שף טל גזית פתח בחודשים האחרונים את מסעדת מעליא, מסעדת שף בשרית כשרה בפארק קריית ענבים. אחרי פעילות מצומצמת בעקבות המלחמה היא שבה לפעילות מלאה: איזה מנות אסור לכם לפספס? | ביקורת מסעדות

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 31/12/23 14:19 יט בטבת התשפד

מעליא קרית ענבים: מסעדת שף מושלמת בהרי ירושלים
מסעדת מעליא, צילום: מעליא

שמה של הסצנה הקולינרית בהרי ירושלים יצא כבר למרחוק, כשאיזור קרית ענבים בולט לטוב העם כמה וכמה מוסדות ומסעדות קולינריים משובחים. ביקרנו במסעדה חדשה שנפתחה בחודשים האחרונים, מסעדת מעליא, מסעדת שף בשרית כשרה של שף טל גזית. המסעדה ממוקמת מול פארק ג'ננה בתוף פארק כרמים, ומהרגע הראשונים שמים לב שמישהו חשב עד לפרט הקטן ביותר.

לשון בקר שאסור אסור אסור לפספס

בתפריט מנות בגוון מזרח ים תיכוני עשיר, מנות דגים ומנות בשר מגוונות כולל תפריט יין עשיר מאוד. כשהתיישבנו הגיע אלינו צ'ייסר וולקאם ששבר את הקרח, וקיבלנו לשולחן שתי מנות ראשונות: סיגרים של דגים - קישוא טמפורה ברוטב סלט טורקי פיקנטי (67 ש"ח) וגם סנייה חצילים - קבב טלה טחינה ועמבה (62 ש"ח). הסיגרים היו ביס מושלם: סיגר קריספי, לצד צ'יפס קישוא (הברקה) ועלה חסה עם הרוטב הטורקי. מומלץ. הקבב בסנייה היה טעים אבל השילוב עם הטחינה גרם למנה להיות כבדה.

סיגרים של דגים

סיגרים של דגים | צילום: מעליא

מנה ראשונה שאסור לפספס היא מנת לשון בקר על מסבחה של פול (68 ש"ח). הנתחים מגיעים על שיפוד, בין עגבניות שרי צלויות, וכל ביס הוא לא פחות מחלום. הבשר עשוי היטב, העגבניות נותנות את האיזון המושלם והמסבחה משתלבת היטב. נחזור: אסור לפספס. קיבלנו גם סלט ירוק עם רוטב קיסר ואגוזי מלך שהיה טעים אך מעט מלוח (58 ש"ח).

לשון בקר. חובה

לשון בקר. מנת חובה | צילום: מעליא

מעליא חוזרת בכל הכח

ממגוון המנות העיקריות בחרנו סינטה ירקות גריל (58 ש"ח ל-100 גרם) ושניצל עוף קצת אחר עם תירס בפנים (83 ש"ח). נתח הסינטה היה גדול ועסיסי, אבל השניצל היה חריג בגודלו ויכול להספיק כמעט למשפחה. הטוויסט של התירס היה מגניב והילדים שלכם יעופו עליו.

שניצל קצת אחר

שניצל קצת אחר | צילום: מעליא

לצד המנות הטעימות, השירות והאווירה היו מוקפדים מאוד וכוס יין לבן שאבלי (45 ש"ח) וקוקטייל צ'ילי ליצ'י (48 ש"ח) הפכו את הערב למושלם. מעליא הפסיקה לפעול חודשיים לפני המלחמה, ואחרי פעילות מצוצמם היא חוזרת לארח. תנו הזדמנות.

מסעדת מעליא
מיקום: פארק כרמים, קרית ענבים
טלפון: 02-5683693
כשרות: רבנות מטה יהודה
שעות פתיחה: ימים א-ה 18:00-23:00

הכותב היה אורח המסעדה