זאת הייתה הפעם הראשונה שהזמנתי שקשוקה במסעדה ולא התאכזבתי

יצאנו להתאוורר מהמצב העגום במסעדת "קפה גן סיפור" ומצאנו שקשוקה ירוקה ששווה את המחיר ומספקת את ההבטחה למנה מפנקת ומנחמת, שאי אפשר להכין בבית | ביקורת מסעדה

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 24/12/23 16:03 יב בטבת התשפד

זאת הייתה הפעם הראשונה שהזמנתי שקשוקה במסעדה ולא התאכזבתי
השקשוקה הירוקה של קפה גן סיפור, צילום: עדי נויוביץ'

שקשוקה. אין מנה ישראלית מזו. איך שהוא, התבשיל הזה של עגבניות וביצים שמנגבים עם לחם, כמו חומוס, הפך למנה שיכולה להיות ארוחת בוקר, צהריים או ערב - מה שתבחרו. מסוג המנות שקל להכין בבית ועדיין נחשבות למפנקות. כל כך הרבה פעמים יצא לי להזמין שקשוקה במסעדה, כולל באלו המתהדרות בה כמנת הדגל, ותמיד התאכזבתי. התחושה היא שעקצו אותי. שיכולתי להכין אחת כזאת בבית, טעימה יותר ובעיקר זולה הרבה יותר.

שקשוקה ירוקה ששווה את המחיר

השבוע זכיתי להזמין לראשונה שקשוקה מבלי להתחרט על כך שעה מאוחר יותר. זו הייתה השקשוקה הירוקה (74 שקלים) של בית הקפה "קפה גן סיפור", המורכבת מביצים טריות, רוטב שמנת תרד, עגבניות שרי, פטריות, גרגירי חומוס, בצל, עשבי תיבול וגבינת עיזים, עם אפשרות לתוספת חצילים ב-5 שקלים נוספים. כל מה שטוב בצלחת אחת. השקשוקה הירוקה (והמדהימה ביופיה, יש לציין) הוגשה לנו לצד טחינה ירוקה, טפנד פלפלים, לאבנה סומק, סלט קצוץ ולחם לבחירה. מנה לא זולה, אבל שווה כל ביס, ובעיקר מספקת את ההבטחה למנה מנחמת וטעימה שלא הייתי מצליחה להכין בבית בעצמי.

שקשוקה ירוקה

שקשוקה ירוקה צילום: עדי נויוביץ'

אל תוותרו על פסטת היער השחור

אבל עוד לפני השקשוקה הנפלאה הזאת, פתחנו את הארוחה עם פולנטה פטריות (52 שקלים) - פטריות, בצל, שום, עלי בזיליקום טריים, אספרגוס ובוטנים גרוסים בטריאקי, המוגשים על קרם פולנטה עשיר. בניגוד לשקשוקה, זו דווקא מנה שאני נוטה להזמין ולאהוב, וגם הפעם המסעדה הצליחה לספק את הסחורה. פולנטה רכה, פטריות מוקפצות, באמת לא צריך יותר מזה כדי לפתוח את הארוחה.

המשכנו עם פסטת היער השחור (74 שקלים), המנה האגדית של קפה גן סיפור. פסטה רדיאטורי שחורה ברוטב חמאת שמנת וטריאקי תוצרת בית, עגבניות שרי צלויות, פטריות שמפניון, בצל סגול ופרמז'ן. לא משנה מה תכננתם להזמין, אסור לכם לוותר עליה. גם אם הצבע השחור מרתיע אתכם ואתם לא מצליחים לדמיין שילוב של שמנת, טריאקי ועגבניות, ברגע שתטעמו לא תוכלו להפסיק.

פסטת היער השחור

פסטת היער השחור צילום: לינה מיארה

לצד הסחלבים שחזרו לתפריט לכבוד החורף, יש גם מרק מתחלף בכל יום. אנחנו זכינו לטעום מרק עדשים נפלא, עם טעם של בית באווירה של מסעדה. את הארוחה הנפלאה הזאת סגרנו עם קינוח פונדנט שוקולד מושחת - מסוג הקינוחים שאתה מבטיח לעצמך שתיקח מהם רק ביס אחד בשביל לסיים עם מתוק, ומוצא את הצלחת ריקה חמש דקות מאוחר יותר. מושלם ליד תה או קפה, אם נשאר לכם מקום אחרי הארוחה.