ביקורת מסעדות המסעדה הירושלמית שהדהימה אותנו - עוד לפני שנגענו באוכל

עוד לפני שהגיעו המנות לשולחן, עוד לפני שטעמנו מהקוקטייל, מסעדת ורנדה הדהימה אותנו עם תצפית לחומות העיר העתיקה שהשתלבה באופן מופתי עם האוכל המצויין של שף כפיר מיסניקוב

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 18/07/23 15:51 כט בתמוז התשפג

המסעדה הירושלמית שהדהימה אותנו  - עוד לפני שנגענו באוכל
מנה במסעדה, צילום: דניאל לילה

פתגם עתיק יומין שהגו שפים ותיקים קובע כי אוכל אוכלים עם חמשת החושים המלאים. מסעדה שמתארת היטב את החלום הזה, היא מסעדת "ורנדה" של מלון היוקרה הירושלמי "מצודת דוד". הגענו למסעדה בשעת שקיעה, ומלצר הושיב אותנו במרפסת שמשקיפה על העיר העתיקה של ירושלים, תצפית שהשאירה אותנו פעורי פה, עוד לפני שטעמנו דבר. 

גריל באמצע השולחן וקול פעמונים

גם הצלילים במסעדה היו נעימים, מוזיקה שקטה, פכפוך מים מהבריכה וקול פעמונים כמו שכתבה נעמי שמר. ואז הגיע האוכל, תפריט עשיר ומחודש לרגל הקיץ של השף כפיר מיסניקוב. לא ידענו מה לבחור מהתפריט העשיר אז נצמדנו להמלצה של צוות המלצרים המצוין. 

צ

צ'יקן סאטה - גריל באמצע השולחן צילום: דניאל לילה

לראשונות לקחנו פוגאס - פוקאצ'ה זיתים, שמן זית, טחינת חצילים, סלסה ואיולי לימון כבוש (49 שקל) וקוראסון אסדו - אסאדו מעושן ומפורק שמוגש בקוראסון עם תוספות (75 שקל). הפוקאצ'ה הייתה גדולה מאוד והגיעה עם רטבים מעולים, והקוראסון, הייתי צריך לבדוק שלא מדובר בקוראסון חלבי מרוב שהוא היה מעולה. 

לעיקריות המשכנו עם ההמלצה של המלצר הצמוד ואל השולחן הגיעו צ'יקן סאטה - שיפודי פרגית על גריל פחמים, רוטב קארי, חמאת בוטנים וחלב קוקוס, חסה פריכה ועשבי תיבול (155 שקל) ולוטיסייה ריב איי סטייק - סטייק עגלה, מעושן בג'וספר פחמי עץ אלון, מוגש לצד מח עצם ורוטב דמי גלאס (298 שקל). הבשרים היו עשויים מצויין והגיעו עם תוספות גדולות שבקושי הצלחנו להשתלט עליהם, האיכות של הבשר הייתה ניכרת, והאווירה של גריל קטן על השולחן השתלבה הייתה נהדרת.

אי אפשר להתרגל לנוף של העיר העתיקה

הבריכה

הבריכה צילום: עמית גירון

אחרי שהתרגלנו למסעדות צפופות בסמטאות העיר, ורנדה סיפקה חוויה אחרת, השולחנות היו מרווחים והנוף עוצר הנשימה של חומות העיר העתיקה הכניס אווירה רומנטית ומלאה ברוגע. פעם הבאה שאתם מחפשים מסעדה רומנטית בירושלים תקפצו לורנדה, ואם אתם לא מהאיזור, מקסימום תישארו ללילה במלון מצודת דוד.

  • מסעדת ורנדה, מלון מצודת דוד,
  • רחוב המלך דוד 7, ירושלים.
  • א-ה, 18:00-22:30
  • טלפון: 02-6212396.
  • כשרות מהדרין

הכותב היה אורח המסעדה.