דרום אדום כשר מבקרים בדרום אדום? המסעדה הכשרה שאסור לכם לפספס

מסעדת "סבא שמחה" ממוקמת בליבה של העיר שדרות ומציעה מטבח חלבי וצבעוני עם מנות יחודיות: הלחם המיוחד של המקום, הכרוב הצלוי שאסור לכם לפספס ועוד מנות משגעות | ביקורת מסעדה

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 12/02/23 12:06 כא בשבט התשפג

מבקרים בדרום אדום? המסעדה הכשרה שאסור לכם לפספס
צילום: דניאל קקון

הכלניות האדומות שפורחות בדרום הארץ הפכו עם השנים לפסטיבל מלא ביופי טבעי, נועז ועדין: פסטיבל "דרום אדום". המוני הישראלים שמגיעים בסופי השבוע לנגב המערבי נהנים מהמראות יוצאי הדופן, ועם השנים התפתחה סצנה קולינרית לצד הפסטיבל: עגלות קפה, דוכנים מיוחדים וגם מסעדות מקומיות וייחודיות שנערכות להמונים. אחת מהמסעדות הללו היא מסעדת "סבא שמחה" בשדרות.

עוד תוצר של הרוח הדרומית המיוחדת

שמו של המקום הגיע מכפר עזה, קיבוץ קטן בעוטף עזה: בני כפר עזה פתחו את המסעדה, והחליטו לקרוא לה על שמו של שמחה מהכפר שאין ילד שלא אהב. בשדרות יש רוח מיוחדת של שילוב בין העיר לקיבוצים והמושבים בסביביה, והמסעדה היא עוד תוצר של הרוח הזו.

"סבא שמחה" היא מסעדה חלבית כשרה הממוקמת בליבה של העיר שדרות, ומציעה מנות ייחודיות, צבעוניות וטבעוניות שמוגשות היטב. אנחנו נגענו ביום שישי שמשי, והתחלנו עם טעימות משלוש מנות ראשונות: סקורדליה עדשים מעושנות, ממרח שקדים עם עדשים (37); סבא גנוש, חציל עם טחינה, עגבניות ושום קונפי (34); ו-סלט קישואים עם בולגרית וקצח (30). נציין לטובה את החציל שהיה עשוי במידה הנכונה והטעמים השתלבו היטב. לאוהבי הקישואים נמליץ גם על הסלט שקיבל טוויסט מיוחד עם הקצח.

המנות הראשונות

המנות הראשונות | צילום: כיפה

כרוב גנוב: אל תפספסו

לעיקריות קיבלנו את שני מנות בלתי נשכחות: כרוב גנוב, כרוב צלוי בשמן שומשום וסויה, גבינה בולגרית, ביצה רכה, איולי פרמז'ן, עגבניות שרי צלויות ושום קונפי (46), ו-סבתא בישלה ביצה, לחם קלוי ועליו תבשיל תרד, בשמל, פרמז'ן, ביצה רכה, רוטב הולנדייז ועירית קצוצה. מלווה בסלטון רוקט, פרוסות עגבנייה צלויה ופלח לימון (46). הכרוב הגנוב נחשב למנת הדגל של המקום, ולא בכדי: הכרוב מקבל צלייה מדויק עם פינות שרופות וטעמים אסייתיים מיוחדים. מנת סבתא בישלה ביצה היא מנה שבמרכזה הלחם המיוחד של סבא שמחה, מן פוקצ'ה-קובנה אוורירית ומיוחדת, והיא הייתה כבדה מידי לטעמי.

כרוב גנוב. וואו

כרוב גנוב. וואו | צילום: כיפה

סבתא בישלה ביצה

סבתא בישלה ביצה | צילום: כיפה

קיבלנו גם סלט סלטל, חסות פריכות, אגוזי סלך מסוכרים, שקדים קלויים, חמוציות, צנונית ותפוח ירוק בויניגרט תפוחים (45). הסלט היה מרענן ועשיר, ודייק את הרוח של המקום: תיבול עדין, רוח מרעננת ושילובים מעניינים. בין לבין גם קיבלנו מהספיישלים המיוחדים במקום, וגם שני קינוחים: עוגת גבינה בליווי ריבת פירות יער (32), ו-פאי לימון, מנה מתחלפת שלא כתובה בתפריט והייתה טעימה במיוחד. הרוח הרעננה הגיעה גם מכיוונם של המלצרים האדיבים והחייכנים, שבשילוב השמש והצמחייה מסביב היו תפאורה מושלמת לאוכל מושלם.

סלט סלטל

סלט סלטל צילום: כיפה

עוגת גבינה

עוגת גבינה צילום: כיפה

מיקום: הרצל 27, שדרות
טלפון: 08-669-0222
כשרות: רבנות שדרות (ירקות גוש קטיף) 
שעות פתיחה: ראשון-חמישי 11:00-22:00, שישי 10:00-14:00.

שירותים: נקיים. כיור לנטילת ידיים: יש.