אתם חייבים להכיר את המסעדה החלבית שנמצאת בתוך גן חיות

ממש בתוך גן החיות הגדול בצפון, ממוקמת המסעדה החלבית הכשרה של משפחת "חורש", עם מנות שלא פגשתם באף מקום אחר ואווירה ירוקה ופסטורלית

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 29/01/23 13:36 ז בשבט התשפג

אתם חייבים להכיר את המסעדה החלבית שנמצאת בתוך גן חיות
צילום: יחצ

גילוי נאות: מאז ומתמיד גדלתי בקריות, ועל מסעדת "קפה בחורש" שמעתי עוד כשהייתה ממוקמת בקרית ביאליק, בגלגול הקודם שלה. מאז המסעדה גדלה והתמקמה ממש בתוך מתחם ה"חי פארק" בקרית מוצקין, אבל עד ליום שישי האחרון לא זכיתי לבקר בה בעצמי. משהו בשילוב של מסעדה חלבית עם מנות יוקרתיות ותרנגולות שמסתובבות ממש במרחק שער בודד ממני פשוט לא הסתדר לי, עד שהגעתי והבנתי לבד.

מקום אחד שמרכז הכל ליום כיף עם הילדים

הבחירה של "קפה בחורש" להתמקם דווקא בתוך הפארק הגדול בקרית מוצקין היא מעולה. הרי מה הורים רוצים יותר ממקום אחד שירכז את כל הצרכים שלהם ליום כיף עם הילדים? מתחילים את היום בסיור בגן החיות, עם הג'ירפות הגבוהות והפילים השמנמנים. ממשיכים להוצאת אנרגיות במתחם ה"לונה פארק" בחי-פארק ואז, כשכולם רעבים, מתיישבים לארוחה משפחתית ב"קפה בחורש". ואם הילדים לא מסוגלים לשבת בשקט, שולחים אותם למתקני גן השעשועים הממוקמים במרחק מאה מטרים משם.

בנדיקט

בנדיקט צילום: יחצ

הארנצ'יני הוא סיפור אחר לגמרי

את הארוחה במסעדה החלבית התחלנו עם שתי מנות פתיחה: פלאפל חצילים (54) וארנצ'יני סלק (46), מתפריט ה"ספיישל". לפלאפל פחות התחברנו, אפילו שמאוחר יותר השף הראשי שיתף אותנו שזו אחת המנות הנמכרות ביותר שלהם, אבל הארנצ'יני הוא סיפור אחר לגמרי. בתור אחת שלא אוהבת סלק, הופתעתי מהמנה הטעימה הזאת. קיבלנו תשעה כדורים זהובים, שברגע שחותכים אותם מתגלה עולם ורדרד ופריך. השילוב של הגבינות עם רוטב הרוזה, בין הטעימים שטעמתי, דרש ממני להתאפק לא לאכול בבת אחת את כל הכדורים.

פלאפל חצילים

פלאפל חצילים צילום: יחצ

מה שכבש אותנו היה דווקא הרביולי המעולה

המשכנו לסלט טוסקנה (62) המוגש לצד חלת בריוש. הסלט מורכב מעגבניות שרי צלויות, זיתי קלמטה, פלפל קלוי, גבינת עזים, רביולי פריך בפרמז'ן, פטריות בטמפורה, שקדים ורוטב בלסמי. אין ספק שפטריות בטמפורה הן תמיד מרכיב מרענן, אבל מה שכבש אותנו בסלט היה דווקא הרביולי המעולה והרוטב העדין. המנה הבאה הייתה הבנדיקט פריימרה (62) המורכבת מחלת בריוש, גבינת פריימרה, קונפי שום, ריבת בצל, ביצה עלומה ורוטב הולנדייז. אני מודה שבנדיקט זו אחת המנות האהובות עליי ולכן הגעתי ביקורתית במיוחד, אך "קפה בחורש" הצליחו לעמוד אפילו ברף שלי. אחד הדברים הכי חשובים במנה הזו היא הביצה העלומה, שאם לא עושים אותה נכון המנה נהרסת לגמרי. ברגע שחותכים את הבנדיקט והביצה מתפרצת על כל הלחם, יודעים שעשו את זה נכון.

סלט טוסקנה

סלט טוסקנה צילום: יחצ

השף הראשי, זיו חורש: "אנחנו לא רשת"

כשכמעט עמדנו להתפוצץ, הגיעו הכרוב הצלוי (34) והקובנה של אמא (52). הכרוב היה טעים בדיוק כמו שהוא נראה, אבל לקובנה הגעתי הרבה יותר סקפטית. כשמדובר במנה מסורתית שעוברת בדורי דורות, תמיד צריך להיזהר. לא כל אחד מסוגל להכין קובנה אמיתית כמו של הסבתא התימניה, שלפעמים למדה להכין אותה עוד לפני שלמדה לכתוב. אבל כנראה שהטבחים של "קפה בחורש" לא לוקחים על עצמם משימה שהם לא מסוגלים לעמוד בה, והקובנה הייתה רכה מבפנים עם בצק נמתח וציפוי זהוב וקריספי.

לקינוח בחרנו בקוראסון חמאת בוטנים ועוגיות (39) וצלחת תותים עם קצפת. שניהם היו נחמדים, אבל לא השתוו לארוחה המדהימה והמיוחדת שאכלנו. כששוחחנו עם השף הראשי של המסעדה, זיו חורש, הוא הסביר לנו את הייחוד העיקרי שלהם, "אנחנו לא רשת", אמר לנו, "אין לנו שקיות מוקפאות שמגיעות מוכנות ממפעל, הכל בעבודת יד. אנחנו מגלגלים מאות פלאפלים בחודש". אין ספק שהייחוד שעליו מדבר זיו היה מורגש לאורך כל הארוחה.

קוראסון חמאת בוטנים

קוראסון חמאת בוטנים צילום: יחצ

לא רק להורים

חשוב לציין שהמסעדה, המנוהלת על ידי אחיו של זיו, אלעד חורש, לא מיועדת רק להורים המגיעים לגן החיות. הלקוחות שמילאו את המסעדה כמעט עד אפס מקום ביום שישי היו זוגות מבוגרים, משפחות שהגיעו לפארק ואפילו זוגות בדייטים. מעבר למנות המיוחדות במסעדה, שמתעלות על הסלט חלומי והפסטה רוזה שאנחנו מכירים טוב מדי, ישנה ההגשה היפה והצבעונית ובעיקר האווירה הנעימה השוררת בעיצומו של הפארק הירוק.

קובנה

קובנה צילום: יחצ