על התות לבדו יחיה האדם: לוצ'נה העיזו והפתיעו את כולם

לרגל יום התות הבינלאומי שחל היום, המסעדה הירושלמית המוכרת שממוקמת בממילא, עדכנה את התפריט שלה והוסיפה למספר מנות דגל את הפרי האדום והאהוב. יצאנו לבדוק וגילינו מה קורה לתות כשהוא פוגש דג ים וגבינה כחולה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 27/02/22 17:06 כו באדר א'

על התות לבדו יחיה האדם: לוצ'נה העיזו והפתיעו את כולם
בלוצ'נה העיזו והצליחו, צילום: יח"צ

במשך השנים חשקה נפשנו להגיע למסעדת לוצ'נה. המיקום המעולה, האווירה המוקפדת והאוכל האיכותי ששמו יצא למרחוק, גרם לנו לקבוע כיעד את המסעדה שנבנתה במקור עבור משפחת הרברט קלארק האמריקאית.

לכן, שדרוג המנות לכבוד יום התות הבינלאומי שחל היום (א') הייתה סיבה מעולה ותירוץ נהדר להגיע לביקור ראשון ולא אחרון במקום. אז ראשית, למי שלא היה - הלוקיישן ייחודי. לב קניון ממילא, מעל חניוני ממילא וקרתא. מקום שמעוצב בטוב טעם וסוף סוף עם אקוסטיקה נורמלית שמאפשרת לסועדים לדבר מבלי לצעוק. 

התפריט החלבי המשובח של לוצ'נה, מיוחד כל כך בעיקר בשל המגוון, הכמויות וגם הסגנונות, שנשענות בעיקר על המטבח האיטלקי אבל לא רק. וכל זה יחד עם האווירה הביתית במקום, שבאמת הופכת את החוויה הכוללת לנעימה במיוחד.

כאמור, לרגל יום התות, מספר מנות שודרגו, עודכנו או הצטרפו לתפריט כשהפרי האדום והנחשק במרכזו. המנה הראשונה שהגיע היא סלט איזבלה. עלי אנדיב, חסה, פרי עונתי (תות במקרה הזה), אגוזי מלך וגבינה כחולה בויניגרט דבש לימון. 

חשוב לומר, שבפעמים רבות כשמגיעים למסעדת יוקרה, גודל המנות הוא ביחס הפוך למחיר שלהן. ככל שהמחיר יותר גבוה - כך המנה קטנה יותר. לא כך הדבר בלוצ'נה. נכון, המחיר יקר יחסית, אך המנות גדולות ומשביעות, ובעיקר נותנות תחושה של פרגון ושפע.

נחזור לסלט. איזה כיף. עלי האנדיב מרירים בדיוק במידה, כדי להתנגש עם המתיקות של התותים שמפוזרים בנדיבות (שוב, נדיבות, זה יחזור גם בהמשך). החסה ואגוזי המלך עושים את העבודה והגבינה הכחולה, מפתיעה את מי שלא מכיר את הטעם ונהדרת למי שידע לחכות לזה. 

סלט איזבלה, מפתיע ומרענן

סלט איזבלה, מפתיע ומרענן צילום: חדשות כיפה

המנה השנייה ששודרגה עם תותים היא ברוסקטת מוסר ים עם צנונית, כוסברה, לימון ושמן זית, ברנואזים (ריבועים קטנים) של תותים, ופרוסות תותים מלמעלה. מנה מדהימה. נותנת כבוד לתות, נשענת עליו בחוכמה רבה, השילוב עם הדג ים מדהים, מרענן ורק עושה לשניהם טוב. הברוסקטה צלויה בדיוק במידה, והגודל שלהן מדויק ועושה חשק לעוד. סחתיין. 

הברוסקטה, נותנת כבוד לתות

הברוסקטה, נותנת כבוד לתות צילום: חדשות כיפה

המנה השלישית שהוגשה היא עוגת מוס גבינות עם תותים. נראית בנאלית אך הבצק האוורירי והתותים והמוס/ריבה הנהדרים והמקלילים ממש עובדים. הקציפות היו קצת שמנות ואחרי הביס השני זה הרגיש כמו לאכול חמאה, אבל עם ביס מהבצק הפה התאזן בחזרה. בכל מקרה, הדגישו במסעדה שהיום יצטרפו שני קינוחים נוספים כשהתותים במרכזם.

קינוח

קינוח צילום: יח"צ

לסיכום - סוף סוף מנות עם תותים שלא רק מסמנות וי, אלא באמת נותנות להם מקום ראוי. השילוב בין הסלט לברוסקטה ולקינוח הוא מדויק ומראה על אינטליגנציה גבוהה מאוד במטבח של לוצ'נה. בנוסף, המקום נהדר ומזמין, אז אם אתם רוצים לחגוג אירוע מיוחד, לציין קידום בעבודה או חתונת כסף - זה המקום בשבילכם. 

מיקום: ממילא 8, קניון ממילא, ירושלים.
כשרות: כשרה למהדרין בהשגחת רבנות ירושלים. 
שעות פתיחה:  א’-ה’: 23:00-10:00 | ו’: 09:00 – 16:00 | מוצ”ש: שעה אחרי צאת השבת עד 24:00.
שירותים: נקיים.
כיור לנטילת ידיים: יש.
נגישות: המסעדה נגישה באופן מלא לכיסאות גלגלים, הליכונים ועגלות תינוק.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן