סטיישן 9: כשמטבח אסיאתי פוגש טוויסט ישראלי נוצר חיבור מדהים

החורף הגיע סוף סוף, ואיתו אפשר לצלול לתוך עולם המרקים העשיר שיש למטבח האסיאתי להציע. מקום אחד בירושלים מחבר את מטבחי המזרח הרחוק עם חומרי הגלם המקומיים, והתוצאה? ללקק את השפתיים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 17/01/22 11:16 טו בשבט התשפב

סטיישן 9: כשמטבח אסיאתי פוגש טוויסט ישראלי נוצר חיבור מדהים
סטיישן 9, אל תפספסו, צילום: אסף קרלה וולט

עוד לא הייתי במזרח, הטיול שלי אחרי הצבא הסתכם בגיחה קצרה לגיאורגיה, ולכן החך שלי טרם זכה ליהנות מהמטבח האסייאתי על גווניו - הסיני, היפני, ההודי והקוריאני. נכון, הייתי בדי והותר ארוחות שבושלו בהן מנות על טהרת המטבח ההודי או שהוגשו בהן מוקפץ וסושי חביב, אבל חווית אוכל מהמזרח הרחוק - טרם קיבלתי. 

מזל שיש את סטיישן 9. המסעדה האסייתית שממוקמת במתחם התחנה הראשונה בירושלים, מנכיחה את מטבחי המזרח הרחוק על שלל גווניו אבל עם טוויסט ישראלי וירושלמי שמתאים את הלשון הישראלית לאוכל האסייאתי כל זאת בלי לאבד את העושר.  

ליין המרקים חדש של סטיישן 9, טוען כי הכל הותאם לחך הישראלי, כמו מוצרים אסיאתיים מובהקים כמו אצות נורי שחולקות את אותה קערה עם חומרי גלם ישראלים דוגמת שיפוד פרגיות. אז יצאנו לבדוק. המסעדה שהוקמה לפני 9 שנים במתחם התחנה הראשונה בירושלים, נהנית ממיקום נהדר, חנייה בשפע (חינם בשעות הערב) נגישות מלאה לכיסאות גלגלים ועגלות ובעיקר אווירה טובה. באיזה עוד מקום הייתם מקבלים יחס אישי מהמנהל? אז בסטיישן 9 היו עוד לפחות שלושה שולחנות שזכו לפגוש את זיו שהאיר פנים לכולם.

המנה הראשונה שזכינו לטעום היא טורי ראמן (67 שקלים) זה למעשה מרק עם ציר עוף ואצות קומבו, בתוספת אטריות, נצרי במבוק, ג'ינג'ר, ביצה רכה, שומשום, אצות נורי, קאנפיו, אושינקו ושיפוד פרגית בגריל. המנה הגיעה מופרדת - כשזיו המנהל (שוב, קלטו את המסירות), מזג את הציר לתוך הקערה עם וכל הניחוחות התערבבו להם. חוויה. 

טורי ראמן. שילוב מדהים

טורי ראמן. שילוב מדהים צילום: אסף קרלה וולט

קודם כל, קחו טיפ - תנו טעימה קטנה מכל אזור בקערה, תרגישו את החושים שלכם מתעוררים לאט לאט, ואז תערבבו הכל ותטעמו שוב. השילוב בין ארומת הגריל המוכרת כל כך של שיפוד הפרגיות ובין אצות הנורי, הג'ינג'ר והאטריות הייחודיים כל כך למטבח האסייאתי עושים את העבודה וטעימים מאוד. צריך לציין את הביצה, שאמנם לא הייתה כל כך רכה כמו שצויין, אבל הזכירה מאוד את הביצה מהחמין וכל ביס ממנה היא חלומי. 

הטום יאם (66 שקלים) הגיע שני ובתזמון מעולה. מדובר במרק תאילנדי חריף, עם עגבניות שרי, למון גראס, ג'ינג'ר, כפיר ליים, גלנגל, פטריות שמפיניון, כוסברה ואפשר לבחור בין פרוסות של דג ים לטופו בטמפורה. אנחנו בחרנו באופציה הצמחונית. שימו לב - יש ציר דגים במרק. הפעם ערבבנו את קערת המרק על כל מרכיביה עוד קודם לטעימה הראשונה. החמיצות של עגבניות השרי והלמון גראס יחד עם הכוסברה נתנו ארומה עדינה של דג מרוקאי, ולכן שמחנו כל כך על הטופו שקצת הוציא את המרק מהמקום הזה וממש יכולנו להרגיש את השילוב המדובר בין המטבח האסייתי לישראלי. 

בזכות החמיצות והכוסברה מקבל טאץ

בזכות החמיצות והכוסברה מקבל טאץ' ישראלי צילום: חדשות כיפה

בסוף קיבלנו את הפו וייטנאמי (74 שקלים), המרק החדש שהצטרף לליין המרקים של סטיישן 9. ציר בקר עם הויסין ותערובת תבלינים, עשבי תבלין, ליים ושלושה כיסונים מאודים עם מילוי מפתיע ולא שגרתי בכלל - בשר שפונדרה. הכיסונים היו מעולים, אווריריים וטעימים, אבל המרק שמסביב היה קצת מר, אולי בגלל הנבטים. הכל עבד יחד, אבל אחרי שהכיסונים נגמרו (לא עמדנו בפיתוי) העדפנו לזנוח גם את שאריות המרק. 

הפו הוויטנאמי. כיסונים מעולים, המרק פחות

הפו הוויטנאמי. כיסונים מעולים, המרק פחות צילום: חדשות כיפה

לסיכום - אל תפספסו את המקום הזה. גם אם אתם מכירים את המטבח האסיאתי, אתם עדיין לא מכירים את השילוב שלו עם המטבח המקומי. אחרי שתעברו את החוויה הזאת, תרצו לשחזר אותה שוב ושוב, גם בזכות הטעמים וגם בגלל הנראות והעיצוב של המנות. 

מיקום: מתחם התחנה הראשונה, דוד רמז 4, ירושלים.
כשרות: רבנות ירושלים.
שעות פתיחה:  א’-ד’ 23:30-12:30, ה’ 01:00-12:30, מוצ”ש 00:00-20:30.
שירותים: נקיים.
כיור לנטילת ידיים: יש.
נגישות: המסעדה נגישה באופן מלא לכיסאות גלגלים, הליכונים ועגלות תינוק.