צדק חברתי בצלחת

שליחת המערכת יצאה לביקור במסעדת "ליליות" וגילתה שגם החיוב ההלכתי בנטילת ידיים לא יעצור אותה בדרך להשלמת המשימה. היה טעים

חדשות כיפה בילי יהלום 25/09/11 19:16 כו באלול התשעא

צדק חברתי בצלחת
יחצ, צילום: יחצ

כל תורה שאין עמה בית אב אינה תורה. לאחר שביקרנו בביסטרו ליליות ברעננה, ועסקנו בתולדות, הגיע הזמן להגיע למקור את המקור עצמו, היינו מסעדת ליליות תל אביב, השוכנת בבית אסיה ומעוצבת בסגנון מודרני ההולם את מרכז העסקים בו היא ממוקמת.

לאחר שהלידה הסתיימה בשלום (לפחות סוג של) יכולתי להזמין קוקטייל ללא נקיפות מצפון ובחרתי בקוקטייל אגס ודבש שהיה נהדר כמו שהוא נשמע, בעלי בחר ביין אדום בלנד של יקב יתיר, שהכיל זני קברנה שירז ומרלו, והכל תוך נאמנות למגזר ולמגדר.

(צילום: יחצ)


בהגיענו קיבלנו קציפת חציל וממרח עגבניות ולחם מרוקאי טעים מאוד. מנות הפתיחה הללו הן תמיד מלכודת דבש. הן טעימות להפליא, הסועד רעב להפליא והשילוב קטלני. על פניו החיוב ההלכתי ליטול ידיים יכול להוות בלם בפני פיתוי זה, ואולם כוחם של חלשי אופי שכמונו לא עמד לנו. וכדרכם של רשעים על פתחה של גיהינום בשלב הקינוח מצאנו עצמינו מלאי חרטות על נטילת הידיים והמפולת שבעקבותיה.

למנות ראשונות הזמנו כבד עוף על ברוסקטה ובננה (46 ₪). אין ספק שמדובר ברעיון מקורי, הכבדים היו צלויים כהלכה, אך השילוב עם הבננה היה נועז מדי עבורנו. אם כי מבחינת המרקם זה השתלב יפה.

המנה הראשונה הנוספת היתה סשימי טונה עם צנון, מלח גס, קציפת סויה וקציפת אבוקדו (48 ₪) המלצר התרה בנו לאכול את כל הרכיבים כאחד וליצור את ה'פרפקט בייט'. ואכן כבר בביס הראשון הבנו שמדובר באחת המנות הטעימות שאכלנו. הטונה הייתה עשויה במידת העשייה הנכונה לטונה - נא.

במנה העיקרית הזמנו פריים ריב (52 ₪ ל-100 גרם, מינימום 300 גרם למנה "יפה"), לאחר הפקת הלקחים מהביסטרו ברעננה, הזמנו מדיום והיה נהדר. נתח עסיסי, ברוטב ציר בקר עם מלח גס המתפצפץ לך בפה, ולידו פירה שמן זית, זוקיני ומנגולד.

(צילום: יחצ)


המנה העיקרית הנוספת שדגמנו היתה פילה לוקוס שהגיע בתוספת עגבניות צלויות וריזוטו (98 ₪) שהיה עשוי אל דנטה. בן הזוג חשב שמדהים, אני התלהבתי קצת פחות, כך גם הדג.

לקינוח החלטנו ליטול מעצמנו את יכולת הבחירה וקיבלנו מנה המורכבת בכלל קינוחי הבית בזעיר אנפין (54 ₪). שכללו: קרמבל תפוחי עץ שסבל מתיבול יתר של ציפורן, סורבה נוגט שהיה מקורי וטעים להפליא, גנש שוקולד עם פצפוצי אורז - טעמי למתקדמים, וכמו בביסטרו ליליות: זביונה ומרק שוקולד שהיו טעימים שניהם.

חשוב לציין כי בהיות ליליות מסעדת האם, הרי שממנה ינקה ביסטרו ליליות את השקפת העולם החברתית, ומסעדת ליליות מעסיקה זה שנים, בשיתוף עם עמותת "עלם", בני נוער בסיכון אשר נפטלו ממסגרות חיכוניות. נערים אלו מקבלים הדרכה ליווי ותעסוקה לתקופה של שנה וחצי המקנה להם ניסיון מצקויעי ומשלח יד. בימים אלו יש להכיר ולהוקיר להם תודה על כך.

המסעדה אינה זולה, אך שווה את ההשקעה. הכשרות -רבנות ת"א
ליליות, בית אסיה רח' דפנה 2 תל -אביב, טלפון: 03-6091331