השמנמן והרזה מבקרים בקפה אוריין

מחפשים מקום לדייט? רוצים אותו מתחת לבית? קיבלתם. קפה אוריין בגבעת שמואל מספק גם אווירה טובה וגם ארוחה לעניין

חדשות כיפה בועז פרידמן 30/11/11 14:38 ד בכסלו התשעב

השמנמן והרזה מבקרים בקפה אוריין
יחצ, צילום: יחצ

קפה אוריין אינו ממוקם במרכזה השוקק של עיר תוססת, לא במרכז מסחרי וגם לא בקניון, ובכל זאת, יום ראשון בערב ואנשים לא מפסיקים להגיע. שלוש אופציות ישיבה הותירו אותנו בפני דילמה, אפשר לשבת בחלל המרכזי על ספות מהוהות ולצפות על הבר, אפשר להיכנס לחלל המקורה הצמוד שנותן אווירה יותר פשוטה וחלונות זכוכית מסביב, ואפשר פשוט לשבת בחוץ. בגלל שלשבת בחוץ היווה אתגר גם לפינגווינים, בחרנו להיכנס.

כדי לחמם את האווירה פתחנו במרק היום (בטטה, 16 ₪) ולצידו הזמנו לחם שום (12 ₪) - "לחם לבן אפוי בחמאה ושום, בתיבול עדין של שמיר" לא הספקנו לסיים את ספירת השולחנות בהם יושבים צעירים בדייט ומאיה, המלצרית המקצועית, כבר הניחה על השולחן קערה ענקית ובה כמות נדיבה של מרק כתום מקושט בבצל ירוק. לאחר חצי דקה חזרה גם עם לחם השום. המרק היה סמיך במידה הנכונה ותוספת חמאה עידנה אותו. הלחם חם וטרי, מושלם עם המרק, חוסל במהירות.

תמונה בגלריהתמונה בגלריהתמונה בגלריה

"מוזיקה מהאייטיז" אמרה תהל "דווקא נחמד, מעלה זיכרונות" "שמעי, מסכים איתך לגמרי, בפעם האחרונה ששמעתי את בלדה לסוכן כפול הייתי בלייזר קווסט בראשון לציון". מאיה הגישה לנו מיץ סחוט טרי וקטעה את פרץ הנוסטלגיה, מיץ גזר (15 ₪) לתהל ותפוזים (15 ₪) בשבילי.

העיקריות הגיעו, תהל לקחה פיצה עיזים (45 ₪) - "רוטב פיצה, גבינה צהובה, גבינת עיזים ופלפלים קלויים" ואני הזמנתי קיש ברוקולי (39 ₪) - "קיש עשוי מברוקולי טרי וחמש סוגי גבינות" הקיש טעים ובניגוד לציפיותי, למרות פצצת הגבינות, טעמו עדין, לצידו מוגש סלט רענן - פשוט ומתאים. הפיצה מצוינת, הבצק דק ופריך, חצי עגבניית שרי בקצה כל משולש וגבעה של גבינת פרומעז במרכזו נותנים למנה האיטלקית אופי ייחודי. תוסיפו לזה את התערובת המקומית של עשבי תבלין טריים וכל נגיסה - אתם עפים. אחרי שטעמנו, סלחנו על הפלפלים הקלויים שנעדרו.

לסיום הלכנו על טריקולד (29 ₪) - "שלוש שכבות של שוקולד בטעמים: חלב, מריר ולבן על מצע טורט שוקולד אוורירי" הטריקולד עמד בניגוד גמור לכל מה שהוגש לפניו. המרקם היה משחתי מדי והטעם תעשייתי, לא מוצלח במיוחד. דווקא במסעדה חלבית בה היינו מצפים לקינוח מרטיט חושים, קיבלנו קינוח שמזכיר יותר את מקביליו הפרווה ברשתות האוכל המהיר.

בסיום הארוחה דיברנו עם אחיה - הבעלים, לבתו קוראים אוריין ומכאן שמו של בית הקפה. הוא מספר שפעם הוא ואשתו, היו מלצרים בבית הקפה (בגלגולו הקודם - "קופי אין") ולפני חצי שנה רכשו את המקום והפכו אותו לאיך שהוא נראה היום. וואלה, יופי של מקום, נעים וטעים. אולי פה תתחיל הדרך שלכם לחתונה, רק אל תיקחו מפה את הקינוחים.

קפה אוריין, גוש עציון 7, גבעת שמואל, טלפון: 03-5325953
שעות פתיחה: א'-ה': 8:00-24:00, ו': 8:00-15:30, מוצ"ש: מצאת השבת ועד חצות