בית הקפה הטוב ביותר בנחלאות מרגיש בכלל כמו תל אביב

"נחלא", בית קפה תוסס וצעיר בשכונת נחלאות בירושלים, הוא הדבר הכי רחוק ממסעדה ירושלמית מיוזעת. העיצוב מעולה, היחס אישי והאוכל אחלה. כך התאהבתי

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 16/05/13 19:05 ז בסיון התשעג

בית הקפה הטוב ביותר בנחלאות מרגיש בכלל כמו תל אביב
נחלא, צילום: נחלא

גילוי נאות: כמה וכמה פעמים בשבוע תוכלו למצוא אותי בבית הקפה ”נחלא“, הממוקם בשכונת נחלאות בירושלים. בכל זאת, הביקורת הזו לא נחשבת לתוכן שיווקי, שכן לשם שינוי המבקר משלם באופן קבוע לבעל המקום - ולא להפך. ובכל זאת, לאחר חודשים ארוכים של ביקורים קבועים בפינת החמד הזו, הנחבאת לה מרחק הליכה קצר משוק מחנה יהודה, על רחוב ניסים בכר פינת הירקון, החלטתי לצאת מהארון ולחשוף את הסוד הכמוס.

”נחלא“ היא בית קפה תוסס וצעיר שמאפיין לא מעט את נחלאות. על חורבותיו של ”בורקס משה“ המיתולוגי שפעל במקום, החליטו שני צעירים להקים מסעדה מעוצבת, ממש לא ירושלמית. כסאות עץ, ספות, מרפסת קטנה וידידותית לכלבים ולשכנים, החליפו את הבורקס החגיגי והקיוסק המקומי. במקום קוקה קולה תוכלו למצוא כאן קפה מצויין (בסטנדרטים תל אביבים, לא ירושלמים), בירות מהחבית ומשקאות חריפים ותפריט ששומר על מקוריות שלא נכנע ל“ארומה“: טוסטים - אאוט, סנדוויצ‘ים מקוריים - אין.

העיצוב הירושלמי, כאמור, הודר מהמקום. ”נחלא“ דומה הרבה יותר לבתי קפה שכונתיים בתל אביב מאשר בירושלים והסטנדרטים גבוהים בהתאם. כך גם היחס האישי, לא רק למי שנמצא כאן פעם ביומיים כמוני. לשבת בנחלאות, להרגיש בנווה צדק. הכי לא ”קפה נאמן“, וטוב שכך, בינינו.

ומה בתפריט? יש גזרה אטלקית מומלצת עם מק-אנד-צ‘יז מעניין, רביולי ופסטות וארוחות בוקר מושקעות (הטובה ביותר היא הארוחה הזוגית, הכמעט מלכותית, שדורשת יותר משולחן אחד כדי להחזיק את כל מה שיש למקום להציע לכם על הבוקר). גם גזרת הסלטים לא נכנעת ב“נחלא“ למיינסטרים. אנחנו התאהבנו בסלט גבינת החלומי ובסלט הניוקי המוקפץ.

לסיכום: אם חיפשתם מקום טוב לדייט שקט בערב, אתם מוזמנים לנסות.

אוכל - 4 מתוך 5
מחיר - עממי ++
שירותים - 5 מתוך 5
שירות - 4 מתוך 5