אל תסתכל בכיפה של היינן

המנצח הגדול של תחרות היין השנתית היה היינן המוצלח מיקב שילה, עמיחי לוריא, שגרף את מדליות הזהב בשלוש הקטגוריות המובילות. כבוד למגזר

חדשות כיפה אורי פולק 15/05/11 00:00 יא באייר התשעא

בתחרות היין השנתית של ישראל, "אשכול הזהב 2011", גרפו יינות "יקב שילה" של היינן הדתי עמיחי לוריא, את מדליות הזהב בשלוש הקטגוריות המובילות בתחרות. היקב בשילה זכה במקומות הראשונים בקטגוריות קברה סוביניון, מרלו ושיראז - והפתיע רבים מבאי התחרות, אשר העריכו מראש כי סיכוייו של היקב - נמוכים.

תחרות "אשכול הזהב 2011" נערכה בשבוע שעבר ובמסגרתה התחרו 223 יינות מכל רחבי הארץ. היינות נבחנו בטעימה עיוורת על ידי צוות של 32 שופטים. "יקב שילה ממש גנב את ההצגה", ציינו מארגני האירוע, אשר הבהירו כי "זכייה משולשת היא הישג שאי אפשר להתעלם ממנו. מאז המתכונת החדשה והיוקרתית של 'אשכול הזהב', זה מעולם לא קרה שיקב אחד ייקח את שלוש מדליות הזהב הנחשקות ביותר".

יקב שילה, הממוקם בסמוך ליישוב שילה שבבנימין, מייצר כ-70 אלף בקבוקים בשנה ומייצא כשני שליש מהיין המיוצר לארה"ב, מקסיקו, אנגליה, קנדה, איטליה ואוסטרליה. יינות היקב נמכרים בחנויות יין בכל הארץ. הזכייה הגדולה הפתיעה כנראה גם את אנשי היקב עצמו, אשר הצליחו להותיר מאחוריהם יקבים ותיקים ועתירי תקציב.

מגזר סרוגי הכיפה רשם הצלחות נוספות בתחרות, כשיקבים שונים הנמצאים בבעלותם של חובשי כיפות סרוגות ושחורות זכו במדליות שונות ובתארים מכובדים. שרגא רוזנברג מאפרת זכה לכבוד על סדרת היינות שייצר ביקבי גוש עציון, יורם כהן מעפרה, פליט הריאליטי "האח הגדול" ומייסד יקב "תניא" וגם שיקי ראוכברגר מיקבי "טפרברג" ומשפחת שור מ"יקבי ציון" בירושלים.