לא רק ילדים - גם במסעדות המנות כבר מתחפשות

גם במסעדות הצטרפו לחגיגה, והחלו להמציא מנות בתחפושות. הבאתי לפניכם שלוש משעשעות במיוחד בהן נתקלתי השבוע

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 12/03/19 10:54 ה באדר ב'

לא רק ילדים - גם במסעדות המנות כבר מתחפשות
מוזס, צילום: חיים יוסף

מאמצי שיווק יצירתיים במיוחד מסתמנים בארץ בדרך כלל לקראת כל חג. לאוזני המן שממציא מוחם הקודח של קונדיטורים עם מילויים מהסוג שאפילו במשתה אחשוורוש לא ראו כמותם, כבר התרגלנו. אבל עכשיו גם במסעדות הצטרפו לחגיגה והחלו להמציא מנות בתחפושות. הנה שלוש משעשעות במיוחד בהם נתקלתי השבוע. ברשת BBB לקחו שתי עוגיות אלפחורס מרחו ביניהן קרם שוקולד, ריבת פטל ושוקולד לבן, כך שהתוצאה נראית כמו לחמנייה והמבורגר, הניחו על הצלחת גם צ'יפס ממרנג ורוטב וניל ותות שהתחפשו לקטשופ ומיונז, ויצרו קינוח מפתיע שיעלה 38 שקלים ויוגש בסניפי הרשת בשבוע פורים ו/או עד גמר המלאי.

BBB

BBBצילום: גליה אבירם

 

גם רשת מוזס החליטה להפתיע את סועדיה והיא מגישה סוג של אוזן המן מבצק פרג בצורת משולש ובתוכו המבורגר מבשר בקר, עם חסה, עגבנייה, בצל סגול ומלפפון חמוץ ב-75 שקלים. הפתעה שנייה היא לחמניית בריוש במילוי גלידה וקרמל מלוח. 48 שקלים.

מוזס

מוזסצילום: חיים יוסף

 

הטונה מצטרפת למשחק ה"ונהפוך הוא" והמאמצים להמציא מחדש את אוזני המן, והשף יוסי קראוס הקונדיטור של קונדיטוריית רוקוקו משדרות עמק איילון בשוהם, אופה עכשיו אוזני המן מבצק פריך ממולאות בטונה של סטארקיסט. אחרי כמה כוסות של יין בסעודת פורים, כשהמסובים מגיעים למצב של "עד דלא ידע", לא אתפלא אם אוזני המן מלוחות שכאלה יתקבלו בשמחה. יש לקראוס גם אוזני המן במילוי גבינת ריקוטה ותרד. 10 שקלים ל-100 גרם.

רוקוקו

רוקוקוצילום: הדס ניצן

 

עוד חומרי גלם שהתחפשו לקראת פורים הם התבלינים, בניצוחו של ההרבליסט והעישבונאי אבי ציטרפילר מחוות דרך התבלינים בבית לחם הגלילית. הוא מציע לגייס אבקת פפריקה אדומה מעורבבת במים, כדי לאפר את פני הילדים המתחפשים לליצנים, לדבריו זה בריא לעור יותר מצבעי איפור תעשייתיים. כפית אבקת כורכום מעורבבת בכפית שמן, שמשאירים ללילה שלם, כשצריך איפור בצבע צהוב (הצהב הזה יורד במים מהגוף אבל לא מהבגדים, אז להשתמש בזהירות). אם צריכים לאיפור הפורימי צבע סגול, מרסקים סלק בבלנדר, מסננים, ומוסיפים מעט אבקת אורז עד לקבלת משחה נוזלים, ואם צבע שחור – טוחנים זרעי קצח ומערבבים במים עד לקבלת משחה. גם השמיר יכול לקחת חלק בהשלמת תחפושות. טוחנים היטב את העלים, מוסיפים מים ומערבבים למשחה חלקה. התוצאה, צבע איפור ירוק וטבעי.

צילום: הדס ניצן

 

אני מסיימת ברעיון של הסטודיו לתכשיטים בעבודת יד "עדיים מכל הלב" מרמת גן, שהכנסותיו מיועדים ליצירת מקומות פרנסה ותעסוקה לאנשים בשלבים של הליך שיקום נפשי: עדי גדול לצוואר, שיכול להתאים לאוברול הליצנים הצבעוני, שנראה כאילו הוא עשוי מנוצות, אבל בעצם "הנוצות" נוצרו מחוטי פלסטיק. יש בסטודיו של המיזם הזה גם שרשראות עם זכוכיות, חרוזים שונים ותכשיטים רבים אחרים, וטווח המחירים נע בין 90 ל-980 שקלים.

עדיים מכל הלב

עדיים מכל הלבצילום: יוסי גמזו לטובה