מתכון "יותר משנה לא אכלתי שוקולד" | התחליף לחטיף אנרגיה טעים ובריא

כמה זמן הייתם מחזיקים בלי לאכול שוקולד? יוחאי סמט מצא פתרון יצירתי לנשנוש טעים ובריא ליד הקפה, ללא גלוטן וללא סוכר | צפו באופן ההכנה

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/03/22 16:34 כט באדר א'

"יותר משנה לא אכלתי שוקולד" | התחליף לחטיף אנרגיה טעים ובריא
צילום: יוחאי סמט

זה תוקף אותנו בלי הפתעה. אחרי ארוחה, לפני, באמצע יום עבודה או בשעת לילה מאוחרת. דחף מיידי לנשנוש שוקולדי עשיר בסוכר וטעם נפלא. הממתק הבלתי אפשרי הזה מסתנן לכל למקום, ולמרות הקלוריות, תמיד מוצא את דרכו חזרה אלינו, ללא תחליף לטעמו המנחם והמחבק. 

יוחאי סמט, בשלן סטנדרטי, שיתף בחשבון האינסטגרם שלו מתכון מנצח שמתחרה מול הדחף לשוקולד, בלי שוקולד! לגמרי בכוחות עצמו, הוא המציא פתרון לחטיף אנרגיה טעים ובריא שאפשר לאכול ליד הקפה של הבוקר או אחרי הארוחה. 

בפוסט שהעלה לרשת החברתית סיפר על התור הארוך בסופר, שהפגיש אותו עם אישה מבוגרת ומקסימה, ואיך השוקולדים ליד הקופה, שאמורים היו לפתות אותו לקנות אותם ברגע האחרון, גרמו לו לחלוק איתה את המתכון המנצח שלו. 

"היא התחילה להסביר לי כמה זה גאוני השילוב של בוטנים ושוקולד, וכמה השילוב של מלוח ומתוק הוא ממכר, ואיך היא לא מסתדרת בלי ה'סנקס' שלה ליד הקפה בבוקר. וכל כך הבנתי אותה, ורציתי להגיד לה שגם לי זה קשה, ושכבר יותר משנה לא אכלתי שוקולד. ואז שלפתי את הטלפון והראיתי לה את המתכון הזה. שאני המצאתי. אמרתי לה 'נכון, זה לא סניקרס', אבל זה באמת טעים, ולגמרי עושה את העבודה". 

 

מתכון לחטיף אנרגיה ליד הקפה של יוחאי סמט

שכבה ראשונה: (אפשר להחליף חופשי את סוגי הפיצוחים השונים)
1 כוס אגוזי פקאן קלויים
1 כוס קשיו קלוי
1 כוס אגוזי לוז קלויים
½ כוס גרעיני דלעת קלויים
½ כוס גפרורי שקדים קלויים
½ כוס חמוציות ללא תוספת סוכר
¾ כוס סירופ מייפל טהור
¼ כוס שמן קוקוס

שכבה שניה:
לחמם בסיר-
¾ כוס שמן קוקוס
¼ כוס פתיתי חמאת קקאו
להוסיף-
¾ כוס אבקת חרובים
¼ כוס קקאו נא
קורט מלח
1 כפית תמצית וניל
3 כפות סירופ מייפל טהור