"תוך 20 שניות": זו השיטה המהירה ביותר לקלף שום | צפו

אשתו בזבזה 11,648 דקות מהחיים כדי לקלף שום, עד שבני הזוג גילו את השיטה המהירה ביותר לקילוף שום, ומאז ההכנות ביום שישי הפכו לקרנבל אחד גדול. 20 שניות והשום מקולף | לסרטון המלא

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/02/22 18:06 טז באדר א'

"תוך 20 שניות": זו השיטה המהירה ביותר לקלף שום | צפו
צילום: shutterstock

קילוף שום הוא בין המשימות היותר מתסכלות במטבח, בעוד שמטלות כמו חיתוך ירקות, דפיקת שניצלים או פריסת בשר מרגישות כמו משימות עם אווירה של מטבח. לקילוף שום יצא שם מתסכל, הריח בידיים והקליפה שנדבקת לכל דבר מוציאים את החשק מההתעסקות עם האנטיביוטיקה של הטבע, וכך המשימה נדחקת לשולי הבישולים - עד שמתנדב אמיץ שם נפשו בכפו ומתחיל לקלף שומים.

יוחאי סמט, בשלן סטדנרטי, שיתף בחשבון האינסטגרם שלו את השיטה שגילה לקילוף שומים, וכך זה נראה:  "אני לא מקלף שום. לקלף שום זו פעולה שרק אנשי מעלה מסוגלים לה. במיוחד בכמויות שום שאני צריך לבישולים של שבת. לקלף שום זה מצריך סבלנות. ורוגע פנימי. ושלוות נפש. ועדינות ידיים. ודיוק. ותשומת לב לפרטים. ובעצם כל מה שיש לחניאל אישתי. ככה. אחד לאחד".

"אז אני אחראי על כל הבישולים לשבת והיא אחראית לקלף לי ים של שום (בנוסף לשלל המשימות שגם ככה יש לה). אני מעריץ אותה על היכולת הזו. זה באמת משהו מיוחד שלא הרבה מסוגלים לו. אני אומר לכם. והיא מסוגלת. לא רק מסוגלת. גם מצטיינת. אין לי מילים".

/>
"לפני שבוע, הגיע אלינו שכן ביום שישי לקחת משהו. וראה את חניאל מקלפת שומים. ים של שומים.
אמר לה השכן - "את רצינית?? יש שיטה",  ואני אמרתי לו "כל השיטות האלה של הקילוף שום, הכול בולשיט. לקלף שום זה כמו לעטוף קרמבו. זה מצריך תכונות אנושיות כל כך מיוחדות שאין שום שיטה או מכונה שתחליף את זה".

11,648 דקות מהחיים שלנו בוזבזו עד היום בגלל קילוף שום 

"ואז הוא לקח ראש שום וחתך לו את הקצה התחתון. הכניס את הראש-שום למיקרוגל. והוציא אחרי 20 שניות. 20 שניות אני אומר לכם. ראש שום. שזה בערך 10 שיני שום יפות כאלה. גדולות. שלחניאל היה לוקח איזה 8 דקות לקלף אותן מושלם. ובום. כל שיני השום נפלו מהקליפה אחת אחרי השנייה. ואני הייתי בהלם. וחניאל עוד יותר הייתה בהלם".

"ועשינו חישוב מהיר- חניאל השקיעה 8 דקות על כל ראש שום שקילפה לי. כפול 4 ראשים בכל יום שישי כפול 52 שבתות בשנה כפול 7 שנים שאנחנו נשואים. 11,648 דקות שהם 194 שעות מהחיים של חניאל. אין לי מילים".

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן