והשבת: אשת לוט מקבלת מקום של כבוד

חוץ מטעמי המקרא, לכל פרשה יש את הטעמים שלה גם באוכל. חנה פנט - בעלת הבלוג "לאכול, לשנות, ליהנות" מביאה לכם את המתכונים שיביאו את פרשת השבוע עד לצלחת.

חדשות כיפה חנה פנט 25/10/18 09:00 טז בחשון התשעט

והשבת: אשת לוט מקבלת מקום של כבוד
טעם הפרשה, צילום: סטודיו כיפה

השבת נקרא בפרשת "וירא" על המלאכים המגיעים לסדום, ולוט מזמינם לביתו. כששמעו אנשי סדום על המלאכים, ביקשו להרע להם, אך המלאכים לא נשארו אדישים למצב, והכו אותם בסנוורים (רש"י: "מכת עיוורון"). המלאכים מחליטים להאיץ בלוט להוציא את בני משפחתו מסדום, בטענה: "כִּי מַשְׁחִתִים אֲנַחְנוּ אֶת הַמָּקוֹם הַזֶּה.." (בראשית יט ,יג) וכשיצאו מן המקום, ה' החריב את סדום: "וַיהוָה הִמְטִיר עַל סְדֹם וְעַל עֲמֹרָה גָּפְרִית וָאֵשׁ( דברים יט,כד).." אשתו של לוט נזכרת בשתי הבנות הנשואות שנשארו בסדום, וכאשר הפכה פניה לראות אם הן באות אחריהם, הפכה לנציב מלח, היות והמלאך התרה בה שלא תביט לאחור.

בחרתי להתמקד בסיפורה של אשת לוט שלא הצליחה להכיל את הסקרנות למשמע הרעשים שנשמעו במהלך מנוסת המשפחה מסדום ועמורה ולפיכך הכנתי לסעודת שבת עוף במלח.

יש מגוון של מתכונים להכנת המנה הזאת, אבל דבר אחד ברור: אסור לעוף לגעת במלח, המלח ימליח את הנתחים עד שלא יהיה ניתן לאכול מהם, לכן יש כמה אופציות:
האחת, לפזר מלח בתבנית, לכסות ביריעת אלומיניום, להניח את נתחי העוף ולאפות. אחרים סוברים שעל המלח להיראות וכך מפזרים אותו בקצוות התבנית.

הכי ידועה, היא המנה של עוף שלם במרכז התבנית, מסביבו מפוזר מלח גס ולתנור.
כבר הכנתי כך בעבר, אבל יש לי בעיה עם נתחי החזה, פחות קליינטים לנתח היבשושי הזה, אז הלכתי על כרעיים, והפעם גם בחרתי לתבל אותם קמעה.

עוף במלח - לפני

עוף במלח - לפניצילום: חנה פנט

רכיבים:

6 כרעיים מחולקים
מתובלים בשמן, אבקת גריל, אבקת שום, ממש מעט מלח וקצת רוזמרין.

אופן ההכנה:

תיבלתי את הנתחים ונחתי לכמה שעות לספיגת טעמים
סידרתי במרכז תבנית גדולה  משני הצדדים ערמתי תלוליות מלח

ולתנור בחום 200 מעלות 
ל- 45 דקות

עוף במלח - אחרי

עוף במלח - אחריצילום: חנה פנט

 

 

לטורים קודמים