באנו לאכול במסעדה האסייתית שגם שגרירות יפן מזמינה ממנה

בלב תל אביב שוכנת ג'פאן ג'פאן, מסעדה של אוכל אסייתי שמצליחה לדייק את החוויה. בזמן הקורונה המסעדה נסגרה, אך לאחר מכן השתקמה, ותופתעו לגלות: גם השגרירות היפנית בישראל מזמינה ממנה | ביקורת מסעדות

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 06/03/22 20:23 ג באדר ב'

באנו לאכול במסעדה האסייתית שגם שגרירות יפן מזמינה ממנה
צילום: כיפה

בלב איזור המסחר בתל אביב, ברחוב הארבעה סמוך לרכבת השלום, שוכנת מסעדת ג'פאן ג'פאן. המסעדה אמנם נפתחה לפני כניסת הקורונה לחיינו, אבל לקחה הפסקה בזמן הסגרים הראשונים ולשמחתנו חזרה לחיים אחרי המשבר.

התפריט של המסעדה מגוון מאוד ומציע שלל מנות מהמטבח האסייתי. למנה ראשונה אנחנו הזמנו כרובית מטוגנת בפאנקו – מוקפצת ברוטב צ׳ילי מתוק ומוגשת על מצע חסה (49 שקלים). המנה הייתה מושלמת: כמות נדיבה של כרוביות, ציפוי אחיד בצורה מפליאה, חום מדויק ורוטב צ'ילי מתוק שישב בול.

כרובית בפנקו

כרובית בפנקו צילום: כיפה

לאחר מכן הזמנו דים סאם – פטריות/עוף מאודות וצרובות על המחבת בליווי רוטב סויה גינגר (39 שקלים). אנחנו אהבנו יותר מילוי הפטריות שהיה מעניין לעומת הבנאליות של העוף. הבצק היה עשוי היטב, ולטעמינו הצריבה מיותרת.

דים סאם

דים סאם צילום: כיפה

אמיר המלצר האדיב עזר לנו לבחור רול מבין שלל האפשרויות, והזמנו סמוראי רול – סלמון בטמפורה, אבוקדו, מלפפון ובצל ירוק, במעטפת סלמון צרוב ובזילוף טריאקי ואיולי ספייסי (59 שקלים). הרול הגיע, וכבר מבחינה חיצונית הבנו שעשינו בחירה טובה. גם למי שלא מנוסה בסושי יכול לנסות – מצד אחד יש כאן מנה קלה לעיכול, ומצד שני היא לא מאבדת את העושר של הסושי.

למנה עיקרית הזמנו בקר סצ'ואן  נתחי בקר מוקפצים ברוטב סצ'ואן עם חצילים בטמפורה, בצל ירוק, פלפל אדום, בצל סגול פריך, זוקיני, צ'ילי אדום, ג׳ינג׳ר טרי, שום קריספי ושבבי בטטה, מוגש לצד אורז מאודה (79 שקלים). המנה גדולה ויפה ומתאימה לאוהבי החריף. החציל היה הברקה וספח את הטעמים של הירקות והבשר.

בקר סצ

בקר סצ'ואן צילום: כיפה

בזמן שחיכינו למנה העיקרית, אמר לנו המלצר כי ייתכן עיכוב קל, והסביר שבכל יום רביעי הם מקבלים הזמנה גדולה משגרירות יפן. לרגע לא קלטנו: אנחנו יושבים במסעדה יפנית שגם שגרירות יפן מזמינה ממנה. עשר נקודות רק על הרגע הפרוזאי.

איצ

איצ'י באן צילום: כיפה

קינחנו במנת איצ'י באן  בשר אסאדו בציר בקר והוי סין, מוגש בלחמנית באן עם חסה סלנובה, קרם חציל וטבעות בצל בטמפורה עם רוטב איולי צ'יפוטלה. מוגש עם צ'יפס טבעות או סלט עלים (72 שקלים). המנה הייתה יבשה מעט, אך הבשר היה עשוי היטב ופיצה על העניין. הסלט שליווה את המנה היה במקום. לסיום הזמנו תה ירוק שחתם את החגיגה האסייתית.

מיקום: רח' הארבעה 28, מגדלי חג'ג', ת"א
טלפון: 03-559-2922
כשרות: כשר רבנות (בשר חלק) 
שעות פתיחה: א'-ד': 11:00-23:00, ה': 11:00-00:00, שישי ומוצ"ש משלוחים
שירותים: נקיים, כיור לנטילת ידיים: יש