אגוזים מכל הסוגים!

הם גדלים על העץ, קשים לפיצוח, מלאים בחומצות שומן חיוניות ובערכים תזונתיים מצוינים. הם טובים ללב, למערכת החיסון ולהאטת תהליכי הזדקנות. שרה בר - אשר בטור שעושה סדר בכל מיני האגוזים.

חדשות כיפה שרה בר אשר 28/01/18 14:00 יב בשבט התשעח

אגוזים מכל הסוגים!
אגוזים, צילום: שאטרסטוק

הם גדלים על העץ, קשים לפיצוח, מלאים בחומצות שומן חיוניות ובערכים תזונתיים מצוינים. הם טובים ללב, למערכת החיסון ולהאטת תהליכי הזדקנות. כן, כן, אני מדברת על האגוזים. כשאוכלים אחד, קשה לעצור. ובכל זאת, חשוב לשלב אותם בתפריט היומי וגם בתפריט של דיאטת הרזיה. עד כדי כך. אוכלים חופן ביום ומוותרים על מנת כולסטרול. זאת ועוד, קליית האגוזים מייבשת את המים שבהם ובכך הופכת אותם לפריכים, רק שזה מה שהורס את ויטמיני ה- Bואת חומצות השומן הטובות שבהם. קבלו את מצעד האגוזים:

אגוז ברזיל: גדל על עצים ביערות הגשם באמזונס שבדרום אמריקה, ומכאן שמו. הוא מתהדר במינרל בשם סלניום, שחיוני למניעה ולטיפול בנזקים חימצוניים שנגרמים עקב מחלות קשות כגון סרטן. יחידה אחת שלו תורמת 35 קלוריות, מה שאומר שמנה יומית מסתכמת בשתי יחידות בלבד.

אגוז מלך: הגיח לעולם מדרום מערב סין, אך מזמן הוא גדל בעולם כולו. בישראל הוא צומח בעיקר ברמת הגולן ובגליל. אור וחמצן פוגעים בערכיו התזונתיים, לכן לא כדאי לקנות אותו כשהוא טחון. כל מאה גרם שלו, מציגים רשימה מכובדת של ויטמינים, כגון ויטמין A (20 יחידות בינלאומיות) וויטמין- E (5.7 מ"ג) ומינרלים כגון אשלגן (659 מ"ג), מגנזיום (376 מ"ג) וסידן (160 מ"ג). אכן מלך!

אגוז מקדמיה: מכיל 75 אחוזי שומן, מה שמסביר את העובדה שבזמן אכילתו, הידיים שלנו הופכות לשומניות. כל 100 גרם שלו תורמים 718 קלוריות, לכן כדאי להסתפק בחופן קטנה.

אגוז פיסטוק: הוא מחייך אלינו מתוך קליפתו ומבאס כשהוא סגור. חופן שלו (33 גרם) תורמת 184 קלוריות, 14 גרם שומן ושלושה גרם של סיבים תזונתיים. לצד 16 מק"ג חומצה פולית, 9 מק"ג ויטמין A, 338 מ"ג אשלגן, 40 מ"ג מגנזיום ו- 35 מ"ג סידן.

אגוז פקאן: מי שאוכל אותם בציפוי סוכר או דבש, מפספס ומקלקל את הרעיון. יחידה אחת שלו תורמת 14 קלוריות. לכן מומלץ לאכול שש יחידות ביום. חופן שלו תורמת 87 אחוזי שומן, שלושה גרם סיבים תזונתיים, 40 מ"ג מגנזיום ו- 23 מ"ג סידן.

אגוז קשיו: הוא נולד בצפון מזרח ברזיל והגיח למערב בזכות הפורטוגזים. במטבח האסייתי נוהגים להוסיף אותו לתבשילים כגון אורז או נודלס. רוב האנשים אוהבים את גרסתו הקלויה ועתירת המלח. חבל! יחידה אחת שלו תורמת 11 קלוריות וארבעים אחוזי שומן. תסתפקו בשבע יחידות.

 

 

לטורים קודמים של שרה!

 

שרה בר אשר, נטורופתית. מרצה בנושאי: תזונה, תעשיית המזון ותוספי תזונה.054-5493632   barasher@zahav.net.il