שאל את הרב

פחד של מה יקרה אם...

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 21/06/23 11:28 ב בתמוז התשפג

שאלה

לאחרונה אני לא מפסיקה לפחד. בכל מקום, בכל זמן , תוקפות אותי מחשבות ופחדים.

הפחד הכי גדול שלי זה שיקרה משהו לי, או לקרובים שלי. אני מפחדת שאני אמות חס וחלילה לפני שאספיק לעשות עוד המון דברים שאני רוצה לעשות, יש לי עוד דברים שאני רוצה להספיק וזה מפחיד אותי שפתאום הכל ייעצר . מפחיד אותי מה הקרובים לי יעשו , אני לא רוצה להעציב אותם ולצער אותם. אני גם לא רוצה שיקרה משהו לקרובים שלי, מה אני אעשה אם יקרה להם משהו?

הפחדים האלה משתקים אותי. אני יכולה לתכנן תוכניות ולבטל כי אני אפחד שיקרה משהו . אני לא יודעת מה לעשות .

שמעתי מרב פעם שאני צריכה להאמין בקבה שהוא אוהב אותי ולכן הוא רוצה רק בטובתי ושיהיה לי טוב, ובגלל זה אני צריכה פחות לפחד. הרי הקבה רוצה שיהיה לי טוב, אז אני לא צריכה לפחד שיקרה משהו.

אבל זה לא כל כך עוזר לי . אני לא מפסיקה לחשוב. כל פעם עולות לי המחשבות מה יקרה אם . ואני מנסה להאמין שהקבה רוצה בטובתי אבל זה קשה לי ממש, אני לא מצליחה. במיוחד כשיש פיגועים ודברים רעים שקורים. איך אני יכולה לחשב שה' רוצה בטובתי?

סליחה שהשאלה כל כך מבולגנת .

אני אשמח ממש לעזרה

תשובה

שלום

אני רוצה להציע לך כמה הצעות במטרה לנסות להתמודד עם הפחדים הללו ולחזק את הביטחון והשלווה.

א. ללמוד על הנושא. אני מציע קודם כל את הספר הנפלא והמתוק 'אהבת עולם אהבתיך' של הרב חננאל אלרן. לאחר מכן למצוא ספרים בנושא הביטחון שמתאימים לך, כמו למשל 'אמונה וביטחון' של החזון איש זצ"ל, 'ביטחון ואמונה' של הרב שטיינמן זצ"ל ועוד.

ב. לומר באופן קבוע ובכוונה פרקי תהלים לאחר שלמדת אותם עם פירוש מצודת דוד. וכן להתחזק בתפילה לה'.

ג. לקחת כל מיני סיטואציות שמפחידות אותך, כמו למשל תאונות דרכים, פיגועים וכדומה, ולעשות ניתוח של נתונים בצורה קרה ושכלית, ולבדוק מה באמת הסיכוי שיקרה משהו בדברים האלה. למשל, מה הסיכוי של אדם להיפגע בתאונת דרכים ביום מסוים. יש סיכוי שהמפגש עם נתוני האמת ירגיע קצת את הדמיונות.

ד. אני גם ממליץ לבקש עזרה מקצועית. זה יכול להיות יועצת בבית הספר, מישהי מהקופת חולים, או גורם מקצועי אחר מתחום הטיפול הרגשי. זה לא בושה בכלל לדעת לבקש עזרה כשצריך, ונראה לי שאת צריכה.

בהצלחה רבה

כתבות נוספות