שאל את הרב

חלום סיוטים

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 07/01/18 20:03 כ בטבת התשעח

שאלה

עד שהצלחתי לישון מהזיות שיש לי לפני שינה , היה לי סיוט , עכשיו היה לי שני חלומות באותו לילה .  1. שנכנס מחבל לגן של נהוראי האחי הקטן לאחי לא קרה כלום בחלום.  החלום ה 2 .חלמתי  שהייתי בתוך חדר משרדי כזה ... עם אחותי קוני ואלישי אחי ו3 אחים שכנים שלי  שהקשר שלנו איתם זה רק היי ביי   ... בחלום אני ואחד האחים ישבנו וראינו  חוברת של חיות פרא, לאחר מיכן יצאתי קצת לנשום למרפסת ישר מצאתי את עצמי בתוך מדבר ואז   וראיתי נמר כשראיתי אותו ישר ברחתי וחזרתי לחלל המשרדי  וברחתי דרך המרפסת כי הוא ( הנמר ) ראה אותי ורודף אחרי צעקתי לכולם תברחו נמר , ואמרתי לאחי לקפוץ אחרי בחלום אחי קפץ ואז אמרתי לאחותי קפצי  היא לא אמינה לי שיש נמר ואז צעקתי נשבעת בנהוראי בחלום לא כזה היה אכפת לי מאחותי עם היא קופצת או לא (וזה מוזר כי אנחנו 6 אחים והיא אחותי הקטנה ויש לי קשר טוב איתם עם האחים הקטנים שלי גם אלישי הוא אחי הקטן )..עד שהיא צעקה מזל נהוראי כאן איתי. עכשיו נהוראי זה אחי הקטן בן 3 הוא כמו הבן שלי אני אוהבת אותו יותר מאשר את עצמי . צעקתי לה תזרקי אותו עליי עכשיו ואמרתי לה לקפוץ גם היא .. ואז  קמתי מהחלום.

שקמתי החלום עדין המשייך בראשי ואז בסוף הנמר תפס אותי . יש לי כל מיני הזיות גם בחלום וגם שאני ערה . אני יושבת עם המשפחה ומדמיינת שפתאום מחבל נכנס .. או יושבת באוטובוס ומדמיינת שעושים תאונה או מחבל נכנס.. גם התופעה של החיות טרף בחלומות שלי שאני ערה או יושנת מייסר אותי ומפחיד אותי  הרב מה לעשות ? ולמה תמיד אחי הקטן בן ה3 חייב להיות בסיוטים האלה?

 

תשובה

בס"ד

שלום רב,

נראה לי שכדאי לך לפנות לטיפול רגשי.

כנראה עברו עליך דברים מרגשים מאוד ואת שרויה בחרדה מסוימת.

טיפול פסיכולוגי מקצועי יזהה באופן מדויק את הקשיים שלך ויסייע לך למצוא מענה.

באשר להטבת חלומות

מומלץ להגיע (יותר פשוט לעשות זאת בשבת) לברכת כהנים בבית הכנסת ובשעת הברכה לומר מהסידור את התפילה

רבונו של עולם, אני שלך וחלומותי שלך, חלום חלמתי ואיני יודע מה הוא, בין שחלמתי אני לעצמי ובין שחלמו לי חבירי ובין שחלמתי על אחרים, אם טובים הם - חזקם ואמצם כחלומותיו של יוסף, ואם צריכים רפואה - רפאם כמי מרה על ידי משה רבינו, וכמרים מצרעתה, וכחזקיה מחליו, וכמי יריחו על ידי אלישע, וכשם שהפכת קללת בלעם הרשע לברכה - כן הפוך כל חלומותי עלי לטובה ומסיים בהדי כהני, דעני צבורא אמן.

בשורות טובות

ישועות ונחמות

כתבות נוספות