משפחה של מסעדה

בלב מושב ליבנים שבצפון, שוכנת מסעדת רוברג. יצאנו לבדוק וחזרנו שבעים

חדשות כיפה אשר גז 15/09/10 00:00 ז בתשרי התשעא

משפחה של מסעדה

בליבו של מושב ליבנים, בצילו של מצוק הארבל ולמרגלות הכנרת מסתתרת לה מסעדה ששמה נישא כבר בפי רבים, "רוברג". מעל ביתם הפרטי, אמונים ששת בני משפחת רוברג על מסעדה מקסימה המארחת גם סדנאות לבישול ואפייה, ובעיקר אוכל משובח. כיוון שארוחת הטעימות היא זוגית, מיהרתי לצרף את אישתי לביקור במקום. המחיר (330 ₪) אומנם לא זול, אבל חכו שתשמעו מה קיבלנו תמורת הסכום הזה.


כשאנחנו מגיעים למסעדה אנחנו פוגשים את אילן בעיצומה של סדנה של בישול לקראת החגים, אנחנו מהנהנים לו לשלום ועולים לקומה השנייה בה ממוקמת המסעדה. אנחנו מתיישבים ליד שולחן פינתי ואיריס, הבת, (עסק משפחתי כבר אמרנו?!) ניגשת אלינו מייד ומציעה לנו את ארוחת הטעימות שלהם. אפשר אומנם להזמין מנות בודדות, אבל עם מגוון שיש התקשנו לבחור והחלטנו שעדיף כבר לטעום מהכל.


(המשפחה המורחבת, צילום: יחצ)


הארוחה נפתחת בארבעה עשר מנות פתיחה מיוחדות הכוללות סלטים מדהימים: ירקות מאודים ברוטב מתקתק, פיטריות מטוגנות בציפוי פריך שממש נמסות בפה, קבבוני טלה בטחינה טובעים בסירת חצילים קטנה, לחמניות חמות ועוד ועוד. החסרון היחידי היה שלא הקשבנו להמלצתה של המלצרית שהזהירה אותנו שלא להתפתות לאכול יותר מידיי, שכן עוד מצפה לנו המשך סוער.

בין רגע הצלחות נעלמות ואת מקומן הן מפנות לשני סירי מרק קטנטנים, בתוכם מסתתרים שני מרקים: מרק עגניות ומרק כתום. מהעגבניות לא התלהבתי, המרק הכתום היה די טוב. (וכמו תמיד, כשאני אומר "לא משהו" אשתי בעננים וטוענת: "זה מדהים!").

רגע לפני המנות העיקריות, המלצרים מגישים לנו סורבה מנגו לניקוי החך ולהפסקה מרעננת. פייר, הייתי באמת זקוק לה. אני מרים את הראש וסוקר מעט את המסעדה. בפינות המסעדה ניצבים מסכי פלאזמה גדולים המשדרים ללא הפסקה את הנעשה במטבח. ממש "האח הגדול", אני חושב לעצמי ומנסה לבחון אילו הפתעות נוספות צפויות לנו.

בצלוחיות קטנות מגיעות אלינו המנות העיקריות. סנדוויצון ההמבורגר מנתח אנטריקוט ברוטב צימצורי נעלם ברגע, כך גם הפרגיות ברוטב סילאן וצילי שהוגשו יחד עם אורז, בוטנים ועגבניות מיובשות.

הסעודה נפסקת לרגע. פתאום מהמטבח נשמעים קולות רועשים, מלא עשן ואדים. על פלטת ברזל לוהטת מגישים לנו חזה עוף מעושן בחמאת בוטנים- הטעם נפלא. מרגיש קצת כמו לאכול חזה ברוטב במבה שנמסה- נשמע רע קצת, לא?! בכל זאת, הטעם מדהים. שוב מגיעה אלינו מנה קטנטנה וטעימה של סטייק אנטריקוט עם מלח גס. ולסיום העיקר, שערות קדאיף ממולאות בכבד וריבת ענבים שנאכלות בחשדנות מרובה.

האמת ששבענו, אבל איך אפשר לחזור למערכת בלי להביא מסקנות מתפריט הקינוחים?

לשולחננו הוגשה פלטה מלאת חטאים. בין היתר נצפו: עוגת שוקולד הרותחת, גלידת שוקולד-פיסטוק, מלבי חלב קוקוס עם רימונים וגרנולה. את שיא ההפתעה קטפה ריבת גזר שרק על התעוזה קיבלה קרדיט.

לפני הנסיעה שעוד מצפה לנו, אשתי ואני עושים סיבוב קצר במושב, מנסים להוריד את האוכל ולשאוף אוויר. בכל זאת לא בכל יום אנחנו מפרגנים לעצמנו ככה.


מסעדת רוברג, מושב ליבנים, טלפון 04-6715656 בהשגחת הרבנות מרום הגליל