ראש הממשלה מתנצל: לא השוותי בין החייל אלאור עזריה לבין חיילים שנפלו

לאחר שדבריו אמש עוררו סערה ציבורית ולאחר תגובות זועמות מהורים שכולים רבים, הוציא נתניהו הודעת התנצלות "אני מצטער אם דבריי הובנו שלא כהלכה. בשום אופן לא ביקשתי להשוות את סבלן של משפחות שכולות, למצבם של הורים אחרים השרויים במצוקה"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 25/09/16 10:13 כב באלול התשעו

ראש הממשלה מתנצל: לא השוותי בין החייל אלאור עזריה לבין חיילים שנפלו
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התנצל הבוקר על דבריו בראיון לערוץ 2 אמש. בראיון נשאל נתניהו האם הוא מצטער על השיחה שקיים עם אביו של החייל היורה בחברון אלאור אזריה והאם הוא התקשר להורי חיילים נוספים שעברו על פקודות צה"ל. נתניהו ענה כי אינו מצטער על השיחה עם אביו של אזריה וכי לא התקשר להורי חיילים אחרים שעברו על פקודות "אבל התקשרתי להרבה הורים במצוקה על כך שבניהם נפלו, או נעדרו, או נפלו ונעדרו, וכאן יש מצוקה גדולה של אזרחי ישראל" אמר נתניהו.

הורים שכולים רבים נפגעו מעצם ההשוואה בינם לבין הוריו של אזריה והביעו את תסכולם וזעמם מאמירתו של ראש הממשלה. בנוסף חברי כנסת ופוליטיקאים רבים בעבר ובהווה מיהרו לגנות את דבריו של נתניהו "‏מי שמשווה את אלאור אזריה לגיבורי ישראל וללוחמים נעדרים הוא אדם מבוהל ומבולבל שאיבד את שאריות שיפוטו, או שחלילה החליט לנסות ולרסק את ערכי צה"ל" כתב אהוד ברק בחשבון הטוויטר שלו. "‏אסור לאפשר זאת. ראש ממשלה מכהן שלא יחזור בו מדבר ההבל המופקר הזה - יישא עימו לתמיד את אות הקלון של מי ששכח מה זה להיות לוחם בצה"ל". ח"כ שלי יחימוביץ' הוסיפה כי "ההשוואה מעוררת צמרמורת ומבזה את החיילים שנפלו".

נתניהו הוציא הודעת התנצלות בה אמר "אני מצטער אם דבריי הובנו שלא כהלכה. בשום אופן לא ביקשתי להשוות את סבלן של משפחות שכולות, סבל שאותו אני מכיר היטב, למצבם של הורים אחרים השרויים במצוקה. אין השוואה ולא יכולה להיות השוואה".

זמן קצר קודם לכן נמסר מלשכת ראש הממשלה כי "נתניהו לא השווה בין החייל אלאור עזריה לבין חיילים שנפלו. זהו נסיון שפל, מעוות ושקרי להציג כך את דבריו. ראש הממשלה נתניהו מכבד את המשפחות השכולות ומשפחות הנעדרים, ומודע היטב לכאבן הבלתי אפשרי".