למרות המחלוקת בין הרבנים הראשיים, אושר המינוי של מנכ"ל חדש לרבנות הראשית

משה דגן מונה היום למנכ"ל הרבנות הראשית, גורמים בסביבתו של הרב לאו טוענים כי המינוי נעשה ללא הסכמה של הרב הראשי

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 04/05/16 11:56 כו בניסן התשעו

למרות המחלוקת בין הרבנים הראשיים, אושר המינוי של מנכ"ל חדש לרבנות הראשית
Yaakov Coehn/Flash90, צילום: Yaakov Coehn/Flash90

בישיבת הממשלה אושרה הצעתו של השר לשירותי דת ח״כ דוד אזולאי לאחר המלצה של וועדת האיתור למנות את משה דגן למנכ״ל הרבנות הראשית לישראל.

המינוי של משה דגן לתפקיד גרם לקרע בין הרבניים הראשיים - הרב לאו והרב יוסף, זאת כיוון שזהות מנכ"ל הרבנות נקבעה עד היום על ידם, והרב לאו לא רצה לקבל דגן. מקורבים לרב לאו טוענים כי דרעי ואנשיו של הרב הראשי הספרדי ביצעו מחטף, מבלי להגיע להסכמות.

גורמים בסביבתו של הרב לאו טענו: "מדובר בצעד חסר תקדים שממנים מנכ"ל בלי הסכמה של הרב הראשי. מעולם לא היה דבר כזה. אפילו הבית היהודי לא העז למנות מנכ"ל בלי הסכמה".

משה דגן בן 45, נשוי פלוס 8 תושב ירושלים. בעל תואר שני במשפטים ותואר ראשון בהצטיינות במינהל עסקים (BA) במכללה למינהל בראשון לציון. דגן הגיע למשרד לשירותי דת לאחר שורה של תפקידים בנציבות מס הכנסה ביניהם מנהל תחום תפעול וגובה ראשי.דגן הוא בעל תעודת סמיכה להוראה "יורה יורה" - בית המדרש לרבנים ודיינים ".

עו״ד עודד פלוס מנכ״ל המשרד לשירותי דת ועד למינוי דגן שימש גם כמנכ״ל הרבנות הראשית בירך על המינוי ואמר:״אני שמח על מינויו של משה לתפקיד המאתגר. אני מאחל לו הצלחה רב וכמובן שאנו נסייע בכל שיידרש כדי לקדם את הרבנות הראשית ואת שירותי הדת בישראל״

דגן ייכנס לתפקידו כבר ביום ראשון הקרוב. בשנתיים האחרונות לא היה מנכ״ל קבוע ומאז סיום תפקידו של עודד וינר שהיה בתפקיד מעל ל-13 שנה שימשו המנכ"לים של המשרד לשירותי דת אלחנן גלט ואח״כ עודד פלוס גם כמנכ"לים של הרבנות הראשית.