ירון דקל התנצל בפני המשפחות השכולות בשם התחנה

מפקד גל"צ שלח מכתב התנצלות להוריהם של אורון שאול והדר גולדין, בעקבות התבטאויותיו של רזי ברקאי השבוע

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 11/02/16 11:17 ב באדר א'

ירון דקל התנצל בפני המשפחות השכולות בשם התחנה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

מפקד גלי צה"ל ירון דקל שלח הבוקר (ה') מכתב התנצלות להוריהם של חללי צה"ל אורון שאול והדר גולדין, בעקבות ההתבטאות של רזי ברקאי - שהשווה בין תחושות משפחות שכולות לאלה של משפחות מחבלים. במכתבו התנצל דקל בשם התחנה כולה על הדברים שנאמרו.

כזכור, פרופ' שמחה גולדין, אביו של החייל הדר גולדין הי"ד שגופתו מוחזקת בידי חמאס, תקף השבוע (ב') במילים חריפות את שדרן גלי צה"ל רזי ברקאי. זאת כיוון שברקאי השווה בראיון עם השר גלעד ארדן, בין כאבן של משפחות חללי צה"ל שגופותיהם מוחזקות בידי חמאס, ובין כאב משפחות המחבלים שישראל מעכבת את הבאתם לקבורה.

"תאר לעצמך משפחות ישראליות שמחכות עד בוש כדי שגופות היקירים שלהן יגיעו, מבחינת הרגשות של המשפחות, מבחינת ההרגשה של המשפחות" כך אמר ברקאי בראיון עם גלעד ארדן.

בעקבות כך, משפחות גולדין ושאול שלחו מכתב זועם למפקד גלי צה"ל ירון דקל ולשר הביטחון משה (בוגי) יעלון בבקשה להשעות את ברקאי מתפקידו בעקבות ההשוואה המקוממת. "נחרדנו לשמוע על ההשוואה שערך בין תחושותינו כמשפחות שכולות, שגופות בניהן נחטפו וטרם הושבו לקבר ישראל, לבין משפחות מחבלים אשר לא קיבלו את הגופות לקבורה כדי למנוע מהם קבורת גיבורים המשמשת במה נוספת להסתה ואלימות נגד אזרחי מדינת ישראל", כתבו המשפחות.

במקביל התפרסם אתמול כי העיתונאי אראל סג"ל צפוי להצטרף לגלי צה"ל, ותוכניתו של רזי ברקאי צפויה להתקצר בשעה או אף לגרום לעזיבתו של השדר הידוע את התחנה, מה שעורר סערה.