שלום כיתה א' - נפתחה שנת הלימודים תשע"ו

שנת הלימודים תשע"ו נפתחה כסדרה בכל רחבי הארץ ומיליוני תלמידים חזרו לבתי הספר לאחר חופשת הקיץ הארוכה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 01/09/15 00:23 יז באלול התשעה

שלום כיתה א' - נפתחה שנת הלימודים תשע"ו
ששון תירם, צילום: ששון תירם

שנת הלימודים תשע"ו תפתח הבוקר בשעה 8:00 בכל רחבי הארץ, 2,194,931 תלמידים התחילו את שנת הלימודים (229,415 תלמידי החינוך הממלכתי דתי), מתוכם 157,477 תלמידי כיתות א', אשר יחלו את דרכם לראשונה במערכת החינוך. 118,721 תלמידי יב' יחתמו השנה, 12 שנות לימוד במערכת החינוך. לצדם, יפתחו את השנה 166,208 עובדי הוראה.

שר החינוך נפתלי בנט אמר הבוקר: "אנחנו מתחילים היום שנת חינוך. שנת חינוך להורים, שנת חינוך לילדים, שנת חינוך לכל מדינת ישראל. אני רוצה לומר היום להורים ששולחים את הילדים שלהם לגן ולבית הספר:

מהיום לילדים שלכם בכיתה אלף יש כיתה יותר קטנה, לילדים שלכם בגן יש סייעת שניה. אם אתם הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים - יש לילדים שלכם עזרים חדשים שיעזרו להם להתמודד עם האתגרים שבפניהם. ואם אתם הורים לתיכוניסטים - תגברנו את לימודי המתמטיקה כדי לתת להם צרור מפתחות גדול יותר להצליח בעתיד שלהם. מערכת החינוך ערוכה לכבודכם - ואני מאחל לכולם שנת חינוך מוצלחת".

מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן הדגישה בחדר המצב כי "שנת הלימודים תפתח הבוקר כסדרה, לא נתגלו קשיים במענים למוסדות החינוך וכל האתגרים שהוצבו בפתחה של מערכת החינוך בשלושת החודשים האחרונים נפתרו בשיתוף פעולה בין כל הגופים, רשויות, הורים וארגוני המורים. אנחנו מודים לכל העוסקים במלאכה, פתיחת שנה חלקה מאפשרת לכל התלמידים והמורים להתחיל הבוקר את החינוך עם חיוך על הפנים".

במשרד החינוך מתגאים בתחילת רפורמת הסייעת השנייה: כ- 4600 גנים יפתחו את שנת הלימודים תשע'ו עם צוות חינוכי מוגבר הכולל גננת ו- 2 סייעות וברפורמת הקטנת הכיתות: תלמידי כיתות א' ילמדו בכיתות קטנות המכילות עד 34 תלמידים בלבד. בשלב הראשון המתווה יחול על כיתות א', ובכל שנה תצטרף כיתה נוספת, כך שבתוך 5 שנים המהלך יושלם מכיתה א' ועד כיתה ו'.

נושא נוסף המעסיק את צוות המשרד 'התכנית הלאומית לחיזוק לימודי המתמטיקה', השנה ייפתחו 100 מגמות לימוד חדשות והמשרד הציב כיעד שתוך 4 שנים יוכפל מספר הלומדים 5 יח"ל ל- 18,000 תלמידים.

צפו בברכתו של בנט לתלמידים:

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/91201545988.mp4[/embed]