פיגוע ירי בשומרון: ישראלי נפצע באורח קל

ישראלי נפצע באורח קל לאחר שמחבלים ירו לעברו מרכב חולף סמוך בשומרון. לאחר הירי נמלטו המחבלים מהמקום. הפצוע: חיים ברולטה רוסית

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/08/15 13:40 טו באלול התשעה

פיגוע ירי בשומרון: ישראלי נפצע באורח קל
אילוסטרציה. פלאש 90, צילום: אילוסטרציה. פלאש 90

ישראלי נפצע באורח קל היום בצהריים (א') בפיגוע ירי בשומרון. סמוך לשעה 13:00 ירו מחבלים מרכב חולף על הרכב בו נהג הישראלי, תושב השומרון, שהיה בדרכו מקדומים לחוות גלעד.

הישראלי, תושב השומרון, נשוי ואב לילדים, המשמש כנהג אמבולנס בהתנדבות, נפצע באורח קל בידו וטופל על ידי חובשים צבאיים של החטיבה המרחבית אפרים. המחבלים, שנהגו ברכב בעל לוחיות זיהוי ישראליות, נמלטו מהמקום.

דובר מד"א זכי הלר: בשעה 12:57 נמסר למד"א מרחב ירקון על גבר שהגיע לכניסה ליישוב קדומים לאחר שלטענתו נורה מרכב חולף . חובשים ופאראמדיקים של מד"א בשיתוף כוח רפואה של צה"ל מעניקים טיפול רפואי לגבר כבן 46 במצב קל עם פצעי ירי בגפיים. יפונה לבית חולים מאיר.

"אני מודה ל ה' שהציל אותי, אני מאוד כועס על זה שאנחנו נמצאים כאן בשומרון. ולא בטוח. אני מרגיש שזו רולטה רוסית. אתה נוסע בכביש ופתאום יורים עליך. אני אזרח מדינת ישראל, ואני רוצה להרגיש בטוח במדינה שלי", אמר הפצוע.

יוסי דגן ראש מועצת שומרון, חבר קרוב ושכן של הפצוע שוחח איתו ואמר: צריך להיות כאן שינוי מדיניות, לא יכול להיות שהממשלה תכבול את ידי צה"ל ולא תאפשר לו להגן על האזרחים וזו בדיוק המציאות שמתרחשת כאן. בדיוק במקום בו אירע הפיגוע היה בעבר מחסום שהוסר כדי "לא להפריע לשגרת החיים של הערבים". אם המחסום היה שם היום הפיגוע הזה היה נמנע".

ביום רביעי האחרון נפצעו שני לוחמי מג"ב בשתי תקריות שונות שהתרחשו בירושלים. בצהריים נדקר לוחם מג"ב על ידי ערבי ישראלי, ששוחרר בפעימה השלישית של שחרור המחבלים. בחקירה התברר כי לפני כ-26 שנה רצח המחבל ישראלי, ושוחרר לאחר שהוגדר כלא מסוכן.

בפיגוע נוסף שאירע רק שעות מעטות לאחר האירוע הראשון, השליחו מחבלים בקבוק תבערה על רכב מג"ב בשכונת א-טור בירושלים. הלוחמים הצליחו ללחץ עצמם מהרכב שעלה באש, ואחד הלוחמים נפגע באורח קל משאיפת עשן.

[embed]

]