המורים טועים כשהם מסתייגים מלימוד אנגלית בשל חשש מתרבות המערב

הרב חיים נבון מגיב למחקר הפסיכומטרי המורה על ציונים נמוכים בתוצאות באנגלית ואומר, "הזבל של תרבות המערב מיד מתורגם לעברית. דווקא כדי להיפגש עם הטוב והעמוק שבתרבות חייבים אנגלית מצוינת"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 02/07/15 13:15 טו בתמוז התשעה

המורים טועים כשהם מסתייגים מלימוד אנגלית בשל חשש מתרבות המערב
shutterstock, צילום: shutterstock

הרב חיים נבון מתייחס בפוסט בדף הפייסבוק שלו למחקר של 'נאמני תורה ועבודה' העוסק בציוני הפסיכומטרי במגזר, ושמצביע על ציונים נמוכים באנגלית, ומדגיש כי בניגוד לדעה הרווחת כי תרבות המערב הינה בעייתית, דווקא הידע באנגלית הוא שיחשוף את התלמידים לתוכן איכותי יותר בשפה.

בתחילה התייחס הרב נבון לכך שבתחום המתמטי בפסיכומטרי ישנו פער קטן ואומר כי "אפשר להסביר את הפער בדגש החזק על לימודי קודש: בחינוך הדתי משקיעים הרבה שעות בלימודים שאינם נמדדים בפסיכומטרי, ואפשר להבין שזה יבוא קצת על חשבון תחומים אחרים (בחלק המילולי יש אפילו יתרון קטן לדתיים)".

בנוגע לפער באנגלית, העומד על הפרש ממוצע של כ-10% בציונים, כותב הרב נבון כי "חוששני שההסבר בנוגע לפער הזה אינו קשור רק בעומס הלימודים, אלא גם להסתייגות מסוימת של חלק מהמורים ומהורים מלימוד השפה האנגלית. זה נתפס בעיניהם כגלישה ל"תרבות המערב"".

"ובכן, הורים ומורים", הוא כותב. "הזבל של תרבות המערב מיד מתורגם לעברית, ומגיע לילדיכם בתוך כמה נאנו-שניות כשהוא ערוך ומתובל ונגיש. דווקא כדי להיפגש עם הטוב והעמוק שבתרבות המערב - שאותו לעתים קרובות איש אינו טורח לתרגם - חייבים אנגלית מצוינת".