נתניהו הביע נכונות להגיע להבנות על גבולות גושי ההתיישבות

על פי דיווח בעיתון "הארץ" נתניהו אמר בפגישה מצומצמת עם שרת החוץ של האיחוד האירופי כי הוא מוכן להגיע להבנות בנוגע לגבולות גושי ההתיישבות. אריאל: בניגוד לקווי היסוד של הממשלה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/05/15 09:20 ח בסיון התשעה

נתניהו הביע נכונות להגיע להבנות על גבולות גושי ההתיישבות
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע נכונות במהלך פגישה מוצמצמת בנוכחות שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני כי הוא מוכן להגיע להבנות בנוגע לגבולות גושי ההתיישבות ביהודה ושומרון, כך מדווח הבוקר (ג') ברק רביד בעיתון "הארץ".

על פי הדיווח, בפגישה שנערכה בפורום מצומצם אמר נתניהו כי הוא מעוניין לחדש את המשא ומתן המדיני עם הפלסטיני ולהגיע להבנות על גושי ההתיישבות שיסופחו לישראל במסגרת הסכם שלום.

המטרה, כך אומר מקור ישראלי, הינה על מנת שיהיה ברור באיזה משטחי יו"ש תוכל ישראל להמשיך לבנות. על פי הדיווח זו הפעם הראשונה בה מביע נתניהו נכונות לדיון טריטוריאלי עם הפלסטינים בתפקידו כראש ממשלה.

בפגישה אמר נתניהו כי הוא מעוניין בהקמת מדינה פלסטינית, אך שרת החוץ של האיחוד האירופי אמרה כי אין בכך די. “"אני מעוניינת לראות גם צעדים בשטח שיגבו את הצהרותיך ויראו מחויבות לפתרון שתי מדינות לשני עמים", אמרה מוגריני לנתניהו בדברים שצוטטו ב'הארץ'.

שר החקלאות אורי אריאל הגיב על הדיווחים ואמר ״אם אכן יש אמת בדברים מדובר בהצעה מסוכנת ותקדימית הנוגדת באופן ברור את הסעיף הראשון בקווי היסוד של הממשלה - ׳לעם היהודי זכות בלתי ניתנת לערעור למדינה ריבונית בארץ ישראל מולדתו הלאומית וההיסטורית׳. אני מצפה מכל מרכיבי הקואליציה ובראשם ראש הממשלה לשמור על קווי היסוד״