מאות ליוו למנוחות את הפעוטה שנרצחה

מאות ליוו למנוחות את חיה זיסל ברון, הפעוטה שנרצחה בפיגוע הדריסה בירושלים. נשיא המדינה: "ההסתה יכולה להמיט אסון על מרקם החיים העדין בירושלים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/10/14 19:12 כח בתשרי התשעה

מאות ליוו למנוחות את הפעוטה שנרצחה
באדיבות המשפחה, צילום: באדיבות המשפחה

מאות ליוו אתמול בלילה (ד') את חיה זיסל ברון, התינוקת בת השלושה חודשים שנרצחה בפיגוע הדריסה בירושלים. אביה, שמואל אלימלך, אמר בבכי "היית טהורה, אני רוצה שתסתכלי עלי ותחייכי. מחר יהיה יום הולדתך של שלושה חודשים, הכל בידי שמיים. אנחנו נזכור אותך".

ללוויה הגיעו שני הרבנים הראשיים לירושלים, הרב שלמה עמאר והרב אריה שטרן, וכן נשיא המדינה ראובן ריבלין. בהספדו אמר ריבלין "עומד עמנו ברגעים אלו, מבכה את השרפה. את הרצח והשנאה שפגעו בנפש תמימה של תינוקת, טהורה ואהובה. איננו יודעים חשבונות שמים, אבל אנחנו יודעים שההסתה הגוברת והולכת ברחוב הערבי וברחבי ירושלים, הסתה הזוכה לדאבוננו לגיבוי מצד ההנהגה בעולם הערבי, יכולה להמיט אסון על מרקם החיים העדין בירושלים, ולסחוף את כולנו אל מערבולת של חורבן וכאב".

בפיגוע הדריסה שנעשה בידי מחבל תושב הכפר סילוואן במזרח ירושלים נהרגה חיה זיסל ברון, תינוקת בת שלושה חודשים. המחבל פגע בתשעה אנשים שהמתינו בתחנת הרכבת בגבעת התחמושת ופצע אותם בדרגות שונות. בין הפצועים כאמור הייתה תינוקת בת שלושה חודשים שנפטרה לאחר מאמצים להציל את חייה. לאחר שפגע בנוסעים ניסה המחבל להימלט מהמקום אך נורה על ידי שוטר ממחוז ירושלים ומאוחר יותר מת מפצעיו.

(צילום: הלל מאיר, סוכנות הידיעות תצפית)

צפו בזירת הפיגוע:

[embed]

]

(צילום: הלל מאיר, סוכנות הידיעות תצפית)

חזי רוט מתנדב איחוד הצלה שנמצא במקום מספר: "מדובר במחבל שדרס עם רכבו הולכי רגל שירדו מהרכבת הקלה בתחנת גבעת התחמושת, הירי בוצע לעבר הרכב הפוגע - המחבל נפצע ובשלב זה בהכרה מלאה, כוחות גדולים של משטרה ומתנדבי איחוד הצלה במקום, הענקנו טיפול לתינוקת ולמספר נפגעים כתוצאה מפגיעת הרכב וחלקם נפגעים מהירי".

נחום ברנשטיין חובש 'איחוד הצלה' מספר: "כשהגעתי לזירה הענקתי אף טיפול למחבל שנורה ברגלו ובפלג גופו העליון, ורק לאחר הטיפול הראשוני סיפרו לנו כי מדובר במחבל (נהג הרכב) שביצע את פיגוע הדריסה, המחבל פונה בהכרה מעורפלת לבית החולים, כמו כן הענקנו טיפול לתינוקת שנפצעה אנושות, הרכב פגע בעגלת התינוק והעיף אותה למרחק רב, ביצענו בה פעולות החייאה ממושכות לאחר שאיבדה את הכרתה כתוצאה מהפגיעה הקשה".,

אלי פולק מתנדב איחוד הצלה מסר: "אני ומתנדבים נוספים מיחידת האופנולנסים הענקנו טיפול ראשוני לתינוקת שאיבדה הכרתה ומצבה מוגדר אנוש לאחר החייאה, ולמספר נפגעים כתוצאה מפגיעת הרכב, הרכב עלה המדרכה בסמוך לפסי הרכבת ופגע בהולכי הרגל שירדו מהרכבת, לא נגרם כלל נזק לרכבת הקלה, ככה"נ מדובר בפיגוע דריסה - אך המשטרה בודקת את הנסיבות".

(צילום: הלל מאיר, סוכנות הידיעות תצפית)

(צילום: הלל מאיר, סוכנות הידיעות תצפית)