הקרן לידידות על טענת הרב לבנון: "ללא אחיזה במציאות"

לראשונה הקרן לידידות מגיבה להאשמות נגדה, ודוחים את טענותיו של הרב אליקים לבנון לפיו הקרן הינה חלק מיוזמה נוצרית להשתלט על מדינת ישראל. "הרב לבנון לא פנה ולא ניסה לברר את העובדות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 12/06/14 16:56 יד בסיון התשעד

הקרן לידידות על טענת הרב לבנון: "ללא אחיזה במציאות"
Shutterstock, צילום: Shutterstock

לראשונה מאז תחילת הדיון אודות קייטנות הקיץ של משרד החינוך הממומנות על ידי הקרן לידידות, מגיבה הקרן באופן רשמי ודוחה את טענתו של הרב אליקים לבנון, לפיה, הקרן הינה חלק מיוזמה נוצרית כלל עולמית להשתלט על המדינה. בקרן אומרים כי "ראוי להדגיש כי הרב לבנון מעולם לא פנה אל הקרן ולא ניסה אפילו לברר את העובדות. כך נהגו גם לצערנו כל הרבנים השותפים בקמפיין הענק נגד משרד החינוך ונגד הקרן".

"לעומתם, שורת רבנים בכירים שחקרו את הנושא לעומק יצאו בימים האחרונים בפסקים הלכתיים המתירים להשתתף בקייטנות ולקבל תרומות מהקרן, ביניהם: הרב נחום רבינוביץ', הרב דוד סתיו, הרב אליעזר מלמד, הרב ישראל רוזן ורבנים נוספים. הללו פרסמו חוות דעת הלכתיות מפורטות ומנומקות".

עוד מוסרים מהקרן לידידות כי "באשר לטענה שהקרן הינה חלק מיוזמה נוצרית כלל עולמית להשתלטות על מדינת ישראל - מדובר בטענה שאין לה כל אחיזה במציאות. התרומות אל הקרן לידידות מתקבלות ממאות אלפי אנשים. ממוצע התרומה לאדם עומד על כ-70 דולר לשנה. לתורמים אין כל השפעה על מדיניות הקרן ואין להם כל קשר לגופים להם הקרן מעבירה את תרומתם.

"אם הרב אליקים לבנון שיטתי ועקבי באמונתו בדבר השתלטות נוצרית זוחלת על המדינה, היה עליו לאסור גם שימוש בכל מכשירי ה-MRI בבתי החולים במדינת ישראל, בכ-2,600 מקלטים באיזור הצפון והדרום, שנתרמו על ידי הקרן לידידות, ועוד. כמו כן, היה עליו להחרים את התקצוב הביטחוני של ממשלת ארה"ב לישראל.

"לסיום, יש להתנחם בעובדה כי הרב לבנון באופן מפורש בדבריו, ועמו ככל הנראה גם מנהלי קמפיין ההשמצות, מודים כיום כי הטעו את הציבור לאורך כל הדרך וכי הקרן ותורמיה אכן אינם מעורבים בתכנים של קייטנות הקיץ".