מתיישבי הר חברון הפגינו במקום הרצח

תושבי הר חברון, קרית ארבע וגוש עציון הפגינו ליד המקום בו נרצח קצין המשטרה ברוך מזרחי בדרישה למנוע את הטרור. יוחאי דמרי: "לדאוג שלא ישתלם לאף אחד לחשוב, לתכנן או לבצע רצח"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/04/14 17:11 יח בניסן התשעד

מתיישבי הר חברון הפגינו במקום הרצח
אסף פאסי, צילום: אסף פאסי

קרוב ל-400 תושבי הר חברון, קרית ארבע וגוש עציון הפגינו היום (ו') סמוך לצומת אידנא בו נרצח ביום שני האחרון קצין המשטרה נצ"מ ברוך מזרחי הי"ד בדרכו עם משפחתו לאירוח בליל הסדר בקרית ארבע.

בהפגנה נכחו גם ראש מועצת קרית ארבע מלאכי לוינגר, ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי והרב דב ליאור.

"בחבל יהודה יש 70 אלף מתיישבים ואנו תובעים מראש הממשלה להכפיל את המספר הזה", אמר ראש המועצה האזורית הר חברון יוחאי דמרי. "רק כך ננצח את הטרור".

לדבריו "על פי המדיניות הנוכחית המחבל יודע שהוא יכול רק להרוויח מכל פיגוע שיעשה, כי גם אם ייתפס הוא ישוחרר בעסקה כזו או אחרת. אם לא ייתפס או ייהרג אז יהיה לו כבוד גדול בתור שאהיד. אנו פונים לקובעי המדיניות בירושלים שיוקיעו כל רוצח, ודורשים גם מהרשות הפלסטינית לגנות ולהוקיע חברתית כל מחבל. מאידך, יש לגבות מחיר מדיני על כל פיגוע. להוסיף בניינים ולא לתקוע או להקפיא. מתדפקים אצלנו אנשים כדי להגיע הנה".

עוד הוסיף ואמר כי : "אנחנו פה כדי לומר שתי אמירות לדרג המדיני והצבאי. אנו מחבקים את הדרג הצבאי, בשעה שכולנו הסבנו לליל הסדר החיילים רדפו אחרי המחבל באידנא ואנו יודעים להעריך ולהוקיר זאת. אך אמירתנו למדינה ולקובעי המדיניות היא שיש לדאוג לכך שלא ישתלם לאף אחד לחשוב, לתכנן או לבצע רצח".

(צילום: אסף פאסי)

הרב דב ליאור נשא אף הוא נאום בהפגנה ואמר כי "היו עשרות פיגועים מאז שחזרנו להתיישב בעיר האבות. הטעות היא בגישה איך להתייחס לרשעים האלה. זוהי חלק ממלחמתם נגד קיומה של האומה ומדינת ישראל. כל מי שרצח יהודי צריכים להחיל עליו חוקים אחרים לגמרי. פעם היו מטילים עוצר והורסים את ביתו של המחבל. היום אין כל כוח התרעה". עוד הוסיף כי יש לתת לצבא לפעול כראות עיניו מבלי להיכנס לשיקולי המדינאים.

ראש מועצת קרית ארבע מלאכי לוינגר סיפר כי הודה למח"ט על עבודת החיילים וביקש כי לא יביאו את המחבל בחיים.