הסכם פיוס בפתח תקווה: רשימה אחת לציונות הדתית

סלומיאנסקי, בנט, שקד וניר אורבך, השיגו סיכום בין מוטי זפט לאיציק דיעי, במסגרתו הוחלט על רשימה אחת שתרוץ בבחירות המקומיות בעיר. ההסכם מנע את הפיצול לשתי מפלגות מגזריות נפרדות

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 25/08/13 19:33 יט באלול התשעג

הסכם פיוס בפתח תקווה: רשימה אחת לציונות הדתית

הציונות הדתית בפתח תקווה מאחדת כוחות: יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט סיכם הערב (ראשון) עם מוטי זפט על הצטרפותו לרשימת "הבית היהודי" למועצת עיריית פתח תקווה. הסיכום הושג לאחר עבודה אינטנסיבית מצד מנכ"ל הבית היהודי, ניר אורבך, וחברי הכנסת איילת שקד וניסן סלומיאנסקי. למהלך האיחוד סייע גם ראש העיר, אורי אוהד, מתוך הערכה שלו למגזר הדתי לאומי וכהצהרת כוונות לשיתוף פעולה עם הציונות הדתית לאחר הבחירות.

הרשימה תוצג ממגוון נציגי שכונות הציונות הדתית בפתח תקווה וכן נציגות נשית, כאשר במקום הראשון יעמוד איציק דיעי ובמקום השני מוטי זפט. שאר הרשימה נבחרה, כפי שסוכם, על ידי מועצת הסניף. ההסכם מונע את הפיצול ומביא לריצה ברשימה משותפת, לאחר שזפט בחר לפרוש מראשות ”הבית היהודי“ לפני כחודש.

לאחר האחדות - הושק הערב קמפיין הבחירות של רשימת הבית היהודי בפתח תקווה. בכנס הבחירות השתתפו יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, סגן שר החינוך אבי וורצמן, יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומיאנסקי ומנכ"ל המפלגה ניר אורבך.

"ההתעלות גם של איציק וגם של מוטי מעל הדברים הקטנים - זה אירוע גדול", אמר השר בנט. "עשר שנים זה לא היה בפתח תקווה - מפלגה אחת רצה יחד בפתח תקווה. איציק זה 'אמור מעט ועשה הרבה'. בעבודה קשה ובתפיסה שהוא שליח ועבד לציבור, הוא עושה עבודה מדהימה. החיבור של איציק ומוטי הוא חיבור אדיר. אנחנו לא יושבים מאחור. הרבה מדברים על שלום. השלום הכי קשה הוא מה שעשיתם היום - השלום בבית".

"אספר לכם על משהו שהיה היום - ניסיון לאחד", המשיך בנט וסיפר על הפתרון שביצע בכותל המערבי שעשוי מנוע את המלחמות בין נשות הכותל לחרדים. "במשך שנים היו דיבורים על הכותל המערבי. בלי הרבה רעש, בדרך של 'אמור מעט ועשה הרבה', בנינו עזרה נוספת, שלישית, שכל אדם יכול להגיע לכותל עם משפחתו. זה ניסיון שלא ימצא חן בעיני שתי הקצוות. נשות הכותל לא אוהבות את הפתרון וגם בצד השני לא אוהבים, אז סימן שעשינו משהו נכון. אנחנו צריכים למצוא את הדרך לחבר את כל עם ישראל".

לדבריו, "אני מאמין שאפשר להגיע לחמישה מנדטים, כי שלוש ועוד אחד שווה חמש בפוליטיקה. עכשיו עובדים מדיבורים למעשה, זה לא הסוף, זה רק הסוף של ההתחלה. אם עשינו בפתח תקווה, אני מקווה גם בירושלים לייצר את האחדויות".

לפני בנט דיברו איציק דיעי ומוטי זפט. "חווינו בעבר את הפילוג ולא ניתן לפילוג לחזור על עצמו", הכריז דיעי. "אני איש בשורה הערב. התגברנו על המכשולים. יש להודות למוטי זפט וחבריו, להנהגת הסניף ולהנהגת המפלגה ובראשה איילת שקד שכל הזמן התקשרה ושאלה והתעניינה, ליו"ר ועדת הכספים ניסן סלומיאנסקי ולמנכ"ל המפלגה ניר אורבך. מדובר במהלך גדול. אנו רוצים להעביר מסר - יש מקום לכולם. זהו הבית שלנו ואין לנו בית אחר. אנו מזמינים את הציבור הדתי לאומי, המסורתי והחילוני לקחת חלק בעשייה".

את רוח הדברים המשיך זפט: "איציק ואני עובדים יחד כבר חמש שנים מתוך הרמוניה, חברות, וגם בתקופת המתיחות של החודש האחרון נשארנו חברים וישבנו יחד ואנחנו אוהבים ומעריכים אחד את השני. אנחנו בטוחים שהרשימה תקרין על מועצת העיר ועל העיר כולה".