הצעת נישואין תחת אש

אביתר דרעי מכפר תפוח בחר להציע נישואין לבחירת לבו, בת אל קראווני, במהלך שיט רומנטי באזור תל אביב-יפו. רגע אחרי הטבעת, נפל לידם טיל ששיגר החמאס. בינתיים, גויס המאורס הטרי בצו 8

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 18/11/12 19:17 ד בכסלו התשעג

הצעת נישואין תחת אש
יחצ, צילום: יחצ

בימים של ירי מאסיבי לעבר יישובי הדרום, מוכיחים שני צעירים מהשומרון כי האהבה חזקה יותר מהכל. אביתר דרעי (26) מכפר תפוח הציע נישואין לבחירת לבו, בת אל קראווני (25) שגדלה בקדומים, רגע לפני שטיל נפל מהם ספורים מהם במהלך שיט רומנטי באזור נמל תל אביב.

לפני 9 שנים הגיעה בת אל להדריך במסגרת תנועת הנוער "בני עקיבא" בישוב כפר תפוח, שם הכירה את אביתר, שבינתיים הספיק לשרת בצה"ל כלוחם גבעתי, לומד מוזיקה בתל אביב ועובד בתחום המתכות.

האהבה ניצתה בין השנים, וביום שישי האחרון החליט אביתר להציע נישואין לבת אל, אבל במקום מיוחד: בסירה על הים. אלא שהנסיבות, המלחמה בדרום הפכו את הרגע המרגש למקורי במיוחד.

"ביום שישי בצהרים יצאנו להפלגה. אביתר סיפר לי שהוא רוצה להוציא רישיון שיט ושחבר שלו הציע לו לבוא איתי לשיעור הדגמה. יצאנו לשייט מנמל יפו, אחרי כמה מאות מטרים מטר בערך הוא כרע ברך, כמו שצריך, הוציא קופסא עם טבעת ושאל 'התינשאי לי'", מתארת בת אל, "איך שהתרגשתי ואמרתי לו 'כן', התחילה אזעקה. הסתכלנו לשמים וראינו משהו מתקרב במהירות. הטיל התפוצץ לתוך הים, כמה מאות מטרים מאיתנו. בהתחלה היינו ממש מבוהלים, לא ידענו ממה להתרגש יותר".

בליל שבת גייסו את אביתר למילואים בצו 8, בדרך לגבעתי וכעת הוא בשטחי הכינוס בדרום הארץ. השניים מתכוונים להינשא בעוד כארבעה חודשים ולגור בתל אביב - "ובהמשך לחזור לכפר תפוח".

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה ברך את הזוג הצעיר ואמר כי הוא "אני מברך מכל הלב את בת אל ואביתר. עם ישראל נמצא כיום בחזית, לפעמים בשומרון, לפעמים בדרום ועכשיו גם בתל אביב. סיפורים מיוחדים ומרגשים כאלה, מראים לנו שעם ישראל חי ואנחנו ננצח. החיים מנצחים את הרוע, האהבה מנצחת את הטרור".