אלאור אזריה: "המ"פ הוא עד שקר, חלק מדברי המג"ד לא משקפים את הכול"

הבוקר החלה החקירה הנגדית במשפטו של אלאור אזריה. החייל טוען טענות קשות כלפי השרשרת הפיקודית מעליו וכן כלפי צמרת צה"ל שמיהרה להגיב לירי טרם שמיעת עדותו

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 25/07/16 09:52 יט בתמוז התשעו

אלאור אזריה: "המ"פ הוא עד שקר, חלק מדברי המג"ד לא משקפים את הכול"
flash90, צילום: flash90

התביעה עימתה הבוקר את החייל היורה מחברון, אלאור אזריה, עם הגרסאות הקודמות שמסר בחקירת מצ"ח. אזריה התעקש כי הגרסה הנוכחית היא האמיתית וכי העדים שהביאה התביעה לא אמרו את הדברים במלואם. "המ"פ הוא עד שקר. חלק גדול מדברי המג"ד לא משקפים את הכול. הוא שכח להגיד כמה דברים. אני לא יכול להגיד על המג"ד שהוא שקרן אבל בחלק מהדברים הוא שיקר" אמר אזריה, כך על פי הפרסום בynet. עוד טען אזריה כי המ"פ סטר לו בשטח לאחר הירי וכי הוא בטיפול קב"ן מאז התקרית.

אתמול נפתח שלב הסנגוריה במשפטו של אלאור אזריה, היום ומחר ימשיכו סנגוריו להביא עדים לכך שהייתה סכנה ממשית לחיי אדם שהביאה אותו לירות במחבל.

אתמול ענה אזריה במשך 6 שעות לשאלות שנשאל על ידי סנגוריו, אזריה הטיח ביקורת קשה במפקדיו, טען כי שיקרו ובגדו בו, ולא הכינו את החיילים כלל לאירועים בטחוניים כמו זה שנתקל בו אזריה בחברון "לא דיברו איתנו אף פעם על מה עושים במצב של מטען או בפיגוע משולב. שמעתי פה את מח"ט יהודה שאומר שאם היה פיגוע סכינאי, כנראה שלא יהיה פיגוע מטען. ראינו בשבוע שעבר בירושלים מחבל עם מטען וסכינים. פעלתי כנדרש לפי הוראות פתיחה באש. את הבוחן על הוראות הפתיחה באש עשו לנו רק כדי שהם יסמנו 'וי'. אמרו לנו פשוט את התשובות. זו טעות שיכולה לעלות בחיי אדם שלא מתדרכים על מטענים".

"העמידו אותי לדין כדי לרצות את העולם ואת העיתונות. הרגשתי בגידה, המ"פ השפיל אותי. תוך כדי אני שומע גם התבטאויות של שר הביטחון והרמטכ"ל מגנים אותי ולא מחכים לסיום הליך, לחכות, לשמוע ממני דברים, ויוצאים בהצהרות. איבדתי את כל האמון בצמרת צה"ל ובשר הביטחון. זרקו אותי לכלבים בגלל פחד מהתקשורת" אמר אזריה אתמול.

היום תחל החקירה הנגדית של אזריה בבית הדין הצבאי ביפו. בהמשך מתכננים עורכי הדין אילן כץ ואייל בסרגליק, המייצגים את אזריה, להביא אל דוכן העדים קצינים בכירים שיתמכו בגרסתו וירחיבו על אופן קבלת החלטות בזמן אמת במקרים כאלה.