שאל את הרב

צבא

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 25/05/16 01:33 יז באייר התשעו

שאלה

אני בחור שמגיע ממשפחה חרדית ורוצה מאד ליתגייס לצבא ואפילו עכשיו הקדימו לי את הגיוס והתרגשתי מזה שזה מתקרב כבר וההורים שלי ממש נגד הגיוס ואמרו שאם אני ילך הם לא מכירים בי עד אחרי הגיוס ואם אני יתחתן עם חברה שלי שמבחינתם היא זאת שגרמה לזה אז הם לא יכירו בה ובילדים ממנה לעולם ולה הדבר הזה מאד מפריע ואפילו גורם לה לשקול לגבי חתונה איתי וגם אני לא אוהב לצער אותם ורוצה לכבד אותם כמה שאני יכול רק שהם לא מבינים וזה גם גורם לי קצת להוריד במוטיבציה אפילו שאני מאד רוצה ליתגייס ואני מתרגש מזה וזה מגיע למצבים שבאלי להתאבד מההתלבטיות האלו שאני לאדע מה לעשות ומה באמת ה' רוצה ממני שאני יעשה אני מבקש אם אפשר עצה ועזרה כמה שיותר מהר כי זה מתקרב התאריך??

תשובה

שלום
אשריך על הרצון הטהור להתגייס ועל הרגישות הגדולה שלך לכבודם וצערם של הוריך.
כפי שנפסק ביו"ד סימן ר"מ, סע' ט"ו וסע' כ"ה, אין צריך לשמוע להורים בענייני מצווה של הבן, כגון באיזו ישיבה ללמוד או עם איזו אשה להתחתן.
לכן, היות ושירות בצבא היא מצווה חשובה ביותר של ירושת הארץ ושל עזרת ישראל מיד צר, לא צריך לשמוע בזה להורים, וכן לגבי זהות הכלה.
עם זאת, חשוב מאוד שלפחות מצידך לא יהיה ניתוק, ואדרבה תתחזק ותתעלה באופן שהשירות בצבא, והחתונה בעיתה ובזמנה, לא רק שלא ימעיטו בקיום מצוות כיבוד הורים, אלא אף יגבירו את דבקותך במצווה זו בשמחה ובנחת.
ובכלל, יכול להיות, שאם הוריך יראו שלקראת השירות בצבא ובמהלכו אתה לא מתרחק מדרך התורה והמצוות, אלא להיפך, מוסיף ביראת שמים, במידות טובות ובהקפדה על קלה כחמורה, זה ירכך אותם.
כמובן, שלהתגייס ולהתחתן נגד רצון ההורים זהו מצב מאוד קשה מבחינה נפשית, ובמיוחד אם הם מאיימים בניתוק יחסים, ולכן אני ממליץ מאוד למצוא מבוגר, עדיף תלמיד חכם, שייתן את התמיכה, בכדי שלא תתמודד עם זה לבד. אם צריך עזרה למצוא מישהו כזה, אשמח לעזור.
בהצלחה רבה

כתבות נוספות