טראמפ בבית לחם: "לא יהיה שלום במקום שבו מתגמלים טרור"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הגיע לבית לחם לפגישה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן והעביר מסרים חד משמעיים נגד תמיכה בטרור ומימונו. טראמפ התייחס לפיגוע בבריטניה ואמר: "המחבלים לא מפלצות, הם לוזרים. החברה שלנו לא יכולה לגלות סובלנות להמשך שפיכות הדמים הזו".

חדשות כיפה 23/05/17 13:08 כז באייר התשעז

טראמפ בבית לחם:  "לא יהיה שלום במקום שבו מתגמלים טרור"
אבו מאזן, טראפ, צילום: צילום מסך

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נפגשו הבוקר (ג') בעיר בית לחם, ובסיום הפגישה מסרו הצהרות לתקשורת. אבו מאזן הדגיש את מחויבותו להשגת שלום ואמר "אני מתחייב לשתף פעולה כדי להגיע לשלום היסטורי". כמו כן האשים יו"ר הרש"פ את ישראל:  "ישראל איננה מכירה במדינה הפלסטינית כפי שאנחנו מכירים במדינת ישראל. הבעיה איננה בינינו ובין היהדות אלא בינינו ובין הכיבוש".

"כבוד הנשיא, אני מקווה שבדפי ההיסטוריה יכתב שהנשיא דונלד טראמפ השכין שלום בין ישראל לפלסטינים. אני מתחייב להיות שותף למשימה חשובה ואצילית זאת", הוסיף אבו מאזן.

נשיא ארה"ב  תקף את ההסתה ואמר שבנימין נתניהו הבטיח לו שיעבוד למען השלום. הוא הבטיח לפעול להסכם בין ישראל לבין הרשות, אך לא הזכיר את פתרון שתי המדינות. אבו מאזן: "העם הפלסטיני דורש חירות ועצמאות. זהו המפתח לשלום. אני מקווה שארה"ב תוכל לסייע לישראל ולפלסטינים לגבש שלום ולהביא תקווה חדשה לעולם".

 

אחרי הפגישה פתח טראמפ את דבריו בגינוי הפיגוע במנצ'סטר הלילה ואמר: "תנחומים לאלה שנפגעו בהתקפה הטרוריסטית הזו. המחבלים לא מפלצות, הם לוזרים. החברה שלנו לא יכולה לגלות סובלנות להמשך שפיכות הדמים הזו. במתקפה נהרגו בעיקר ילדים תמימים".

 

על המו"מ מול ישראל אמר טראמפ: "כפי שדנתי עם הנשיא עבאס בוושינגטון, אני מחויב להשיג הסכם שלום בין הישראלים לפלסטינים ואני מתכוון לעשות כל שביכולתי כדי לעזור להם להשיג את המטרה הזו. הנשיא עבאס הבטיח לי שהוא מוכן לעבוד למען המטרה הזו וכך גם ראש הממשלה נתניהו. אני מצפה בכיליון עיניים לעבוד עם המנהיגים האלה למען שלום מתמשך. אני גם מצפה לעבוד עם הנשיא עבאס על עוד עניינים כמו פיצוח הפוטנציאל הכלכלי של הפלסטינים. שמחתי שהנשיא עבאס התחייב לנקוט צעדים תקיפים כדי להילחם בטרור. השלום לעולם לא ישרור בסביבה בה האלימות שולטת, ממומנת ואפילו מתוגמלת".