הסתיו הגיע? צריך לשמור על העור

חילופי העונות משפיעים על העור שלנו, ולא תמיד לטובה. סקרנו עבורכן את התכשירים החדשים בשוק שיסייעו לכן גם בניקוי העור וגם בהזנתו. אל תזניחו!

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 15/10/17 11:05 כה בתשרי התשעח

הסתיו הגיע? צריך לשמור על העור
טיפוח לפנים לקראת הסתיו, צילום: shutterstock

עם כל הכבוד לצלליות, מסקרה, סומק, ליפסטיק וכו', מה שקובע במיוחד את הרושם שאנחנו משאירים - רענן או מותש, צעיר או בוגר, מטופח או מוזנח, עוד לפני האיפור – הוא מרקם עור הפנים.  לכן, בעונה של חילופי מזג אוויר, חשוב מאוד להתמקד בחוליה החלשה הזו ולהפנות זרקור אל העור. לעשות חשבון נפש (הגזמנו בחשיפה לשמש? לא מרחנו תכשירי לחות? לא שתינו מספיק מים? קיצרנו בשעות השינה?), ולחפש תכשירים שיעזרו למזער נזקים. 

רוצים להשקיע בטיפוח? כדאי גם להחליט מהם חומרי הגלם שהכי מדברים אלינו בתכשירי הקוסמטיקה החדשים: מזון מלכות או קוויאר, שמן ארגן או שמן רוז היפ, חומצה הילארונית או קלציום. טוב, את מי אני משלה כאן, הרי כמוני כמוכן - אנחנו לא באמת מבינות ברזי הכימיה או הבטחות התשדירים להצעיר וליפות את כולנו במחי קרם או שניים. אז במקום זאת אציג כמה מהשלבים הנכונים של הטיפוח וכמה מן המוצרים החדשים שיצאו עכשיו לשוק. חשוב לחדש את מדף התכשירים הביתי כי לעתים העור מתרגל  לקרם קבוע, ופחות מגיב אליו. לעומת זאת קרם בעל נוסחה חדשה או תחליב עם קוקטייל מרכיבים שונה, יכול להשפיע יותר על התוצאה.

השלב הראשון בכל טיפוח פנים הוא הניקוי. בעבר רק קוסמטיקאיות מקצועיות היו יכולות לבצע ניקוי יסודי של העור. כיום יש תכשירים לטיפול עצמי בבית. כאלה הן שלוש המסכות החדשניות של מעבדות לוריאל פריז. הן עשויות מחמר בשלוש גרסאות: חמר עם פחם, המסייע בספיגה יעילה של שומן (סבום) ולכלוך, חמר עם תמצית אקליפטוס המסלקת ברק מעור שומני, וחמר עם אצה אדומה להסרת תאי עור מתים. מורחים על הפנים פעמיים-שלוש בשבוע לחמש עד עשר דקות ושוטפים במים פושרים. כ-60 שקלים מחיר השקה.

שיטה ותיקה לניקוי העור היא באמצעות סבון נוזלי קוסמטי. לחברת ד"ר פישר יש סדרה חדשה של תרחיצי פנים בשם EFFECTIVE CARE לעור צעיר או מבוגר, שביחד עם הניקוי גם מזינים את העור. התרחיץ הוא היפואלרגני ובין היתר מועשר בוויטמין E, בתמצית שושנת מים, ועוד. כ-18 שקלים לכ-180 מ"ל.

ד"ר פישר

ד"ר פישר צילום: יעל האן

ואחרי שהעור נקי, מגיעה ההזנה. אחת הדרכים האפקטיביות לעשות זאת היא להניח על הפנים מסכת בד ספוגה בחומרי הזנה.  מסכה כזו בשם VISCODERM, מבית מדיקל נובה, נמכרת כשהיא מחולקת לשלושה חלקים: לחצי העליון של הפנים, לחצי התחתון ולצוואר. הבד ספוג חומצה היאלורונית, אלוורה ורכיב של קמומיל, וכאשר מצמידים לפנים, החומרים מפעפעים פנימה לתאי העור ותורמים להרגעתו והזנתו. ניתן להשיג ב-120 שקלים אצל קוסמטיקאיות מובחרות.

מדיקל נובה

מדיקל נובה צילום: יח"צ

SLOW  AGE הוא תחליב אנטי אייג'ינג היפואלרגני חדש של חברת וישי, עם מסנן קרינה SPF25  (גם בסתיו ואפילו בחורף הישראלי, חשוב להגן על הפנים מפני השמש), ושלושה מרכיבים פעילים: בייקלין, שהיא תמצית מופקת מ-50 שורשים וצמחים סיניים אנטי מחמצנים, פיפידוס, שהיא נגזרת של פרוביוטיקה - ומים תרמיים עתירי מינרלים. 

וישי

וישי צילום: יח"צ

לאונרדו קוסמטיקה הוא מותג ישראלי מקורי של רוני בר, הממוקם בגדרה ועוד ברחוב הבילויים (מה יותר ישראלי מזה), עם סדרה שלמה של מסירי איפור וטיהור, מוצרי אנטי אייג'ינג, מוצרים המיועדים לטיפוח העור סביב העיניים, תכשירים להבהרת העור ולטיפול בפיגמנטציה, לטיפול באזור הצוואר והמחשוף וכאלה המיועדים לשיקום והרגעה עור הפנים לאחר טיפולי פנים באמצעות מכשור. ההתנסות במותגים חדשים מועילה כזכור לעור שהתרגל לקרמים הוותיקים שיש לנו בבית, ועשוי להגיב בצורה טובה יותר לתכשירים חדשים. כך שמומלץ לנסות. פרטים נוספים תמצאו באתר לאונרדו  וגם בפייסבוק ובאינסטגרם של החברה.

MOL&B, הוא מותג המגיע אלינו מדנמרק. התכשירים הם על בסיס שמן רוז היפ מכבישה קרה בתוספת חומצה רטינואידית. בין היתר - קרם פנים שכאשר מורחים אותו, יוצר מתיחת פנים קלה 297 שקלים ל-30 מ"ל, קרם עיניים עם שמן זרעי רוז היפ אורגני ואצות ים, 247 שקלים ל-30 מ"ל, שמן טיפולי לגוף ולפנים עם חמישה סוגי שמנים שונים שרוז היפ ביניהם כמובן, 125 שקלים ל-150 מ"ל, סרום המכיל בין היתר חומצה היאלורונית, 222 שקלים ל-50 מ"ל ועוד. את המותג הדני החדש הזה מפיצה בארץ קבוצת BHIP GLOBAL  והוא ניתן לרכישה אונליין.

Mol & B

Mol & B צילום: יח"צ

לוריאל פריז היא בין הוותיקות והידועות בתחום התכשירים הקוסמטיים, ולקראת הסתיו והחורף השיקה סדרת הזנה ושיקום בשם AGE PERFECT  לעור בוגר, על טהרת מזון מלכות. בנוסף למזון המלכות האיכותי יש בקרם הפנים לשעות היום קלציום, כמענה לירידת הסידן בגוף אחרי גיל 60, ומקדם הגנה 16 SPf. ולשעות הלילה קרם המכיל 19 סוגי שמנים. 110 שקלים ל-50 מ"ל. מומלץ גם קרם העיניים של אייג' אפקט, שבין היתר מכיל קפאין המסייע לצמצום נפיחות ועיגולים כהים סביב העיניים. 120 שקלים ל-15 מ"ל.

לוריאל אייג

לוריאל אייג' פרפקט צילום: יח"צ

נחזור לפנים פחות מוכרות בארץ: Kiehl's, מותג אמריקאי שקיים כבר מאז 1851. מרבית התכשירים מכילים דבש. בין היתר סטיק למריחה מתחת לעיניים להפחתת נפיחות ושקיות, המכיל דבש וקפאין, 99 שקלים, וסדרה שלמה של תכשירים בשם Kiehl's Dermatologist  Solution שאמורה לשקם עור רגיש ומגורה.  235 שקלים ל-75 מ"ל. מעניין במיוחד קרם הגרגירים שלה, המכיל חלב סויה ודבש, חמאת חוחובה ו...לופה. מעסים תוך כדי רחצה ושוטפים. 155 שקלים ל-200 גרם.

Kiehl

Kiehl's צילום: יח"צ

אי אפשר לדבר על טיפוח בלי להזכיר רימונים. שמן גרגרי הרימון  התגלה כבעל תכונות ריפוי מופלאות, הן כשמדובר במחלות והן בטיפוח העור. החברה הישראלית  Lavido המייצרת קוסמטיקה טבעית אורגנית משווקת שמן זרעי רימון בבקבוק עם טפטפת המתואר כמפחית קמטים וקמטוטים, מסייע לחיזוק ומיצוב העור ובעל יכולת הבהרה בפיגמנטציה, וגם סבון פנים עם מיצוי רימון, ניצת תפוז וגזר, קרם עיניים, קרם יום וסרום פנים המכילים כולם בנוסף למרכיבים טבעיים נוספים, שמן זרעי רימון. המחירים נעים בין כ-70 שקלים (סבון פנים), לכ-200 שקלים (סרום). ניתן להשיג בחנויות לבידו, בסופר פארם ברשתות הטבע, בבתי מרקחת נבחרים ובאתר החברה.

לבידו - רימונים

לבידו - רימונים צילום: רוני מנגן

גם חברת אס. אר. קוסמטיקס  (SR COSMETICS) משתמשת בשמן רימונים בסרום המיוחד שלה, שניתן להשיג רק אצל קוסמטיקאיות. 278 שקלים ל-30 מ"ל. החברה הזו ידועה בעיקר בקרב אנשי מקצוע בתחום הקוסמטיקה ותכשיריה נמצאים במכוני טיפוח ומרכזי שיווק והדרכה למקצועות היופי. בין היתר היא משווקת תכשירים פרא רפואיים לתיקון נזקי עור וטיפולי מזותרפיה. 

סרום רימונים

סרום רימונים צילום: יח"צ

על קוויאר שחור כחומר גלם לטיפוח עור שמעתם? הרוקחים של SR COSMETICKS מכינים ממנו קרם לילה בקפסולות נמסות, בשיטת שחרור מושהה. קפסולות הקוויאר מכילות סדרה של ויטמינים וחומצות אמינו, פפטידים ואבץ, וכאמור להשיג אותן ניתן רק אצל קוסמטיקאיות.

 

SR Cosmeticks קוויאר שחור

SR Cosmetics קוויאר שחור צילום: מלנית גל

אסיים בחלק אחר של הגוף. נכון שהנושא היום הוא עור הפנים אבל אני לא יכולה להתאפק מלבטא את התלהבותי מקרם ידיים בשם סיקפלסט, של חברת לה רוש פוסה  (LA ROCHE–POSAY) שניסיתי לראשונה בזמן ההכנות לקראת חגי תשרי, והתגלה כמענה יעיל לבעיות יובש וסדקים בכפות הידיים. נוסחת ההגנה שלו, שמצליחה להיות לא שומנית ונספגת במהירות, היא: 4% ניאצינאמיד, 30% גליצרין, חמאת שיאה ומי מעיינות תרמיים. מורחים לפני שמתחילים עבודות ניקוי, והיא יוצרת שכבת מגן בלתי נראית על הידיים. 55 שקלים ל-50 מ"ל. מתאימה גם לעור רגיש.

 

La Roche Posay סיקפלסט

La Roche Posay סיקפלסט צילום: יח"צ