קריאה שמינית לאחדות

קבוצת שמיניסטים מארגנים עצומה ציבורית לאיחוד כל המפלגות הציוניות-לאומיות למפלגה אחת || "במידה ולא יצליחו להתגבר על מחלוקותיהם לא נוכל להבטיח קולנו בבחירות הבאות"

חדשות כיפה אלעד רותם 14/02/08 00:00 ח באדר א'

מגמת החיפוש הציבורי אחר מנהיגות יציבה וברורה לציבור הלאומי בכלל והדתי לאומי בפרט, מקבלת בימים אלה ביטוי נוסף. קבוצה של כ-15 שמיניסטים מישיבת בנ"ע בכפר הרא"ה, יזמו עצומה שתשלח לכל חברי מפלגות האיחוד הלאומי והמפד"ל בדרישה להפגין אחדות לקראת הבחירות הבאות.


בעצומה קוראים השמיניסטים לחברי הכנסת "להתאחד מיד לרשימה אחת מאוחדת, זהו צו השעה! רשימה זו תאפשר לצרף אליה גם אנשי ציבור דתיים-ציוניים-לאומיים שאינם שייכים כעת לאיחוד הלאומי-מפד"ל, אך מזדהים עם ערכיה ועקרונותיה. רק רשימה כזו תבטיח לנו ייצוג הולם והשפעה במוסדות הפרלמנטרים".


בימים אלו מופצת העצומה בישיבות התיכוניות והאולפנות, כשנכון לרגעים אלו חתמו עליה כמעט כל חברי השמינית בכפר הרא"ה, ובכללם ראש הישיבה, הרב אברהם צוקרמן שאף אישר את המכתב. מוקד נוסף בו נאספו חתימות רבות הוא אולפנת צביה בהרצליה, כשהקשר בין שני המוסדות נעשה באמצעות אחד המורים המקצועיים המלמד בשני המקומות.


מארגני העצומה שואפים להגיע לכמות גדולה הרבה יותר של חותמים. "אנחנו כרגע עוסקים בגיוס אנשי קשר במקומות נוספים, כולל בישיבות הסדר, גבוהות ומדרשות" מספר רשף, אחד ממארגני העצומה. "הרעיון הוא שבכל מקום כזה יהיה נציג אחראי שיצור איתנו קשר, ויחתים את התלמידים וראשי הצוות". בנוסף מתכננים רשף וחבריו להפיץ את העצומה בבתי הכנסת, וכמו כן לפתוח אפשרות לחתימה באינטרנט.

נשקול אם בכלל להצביע להם

יחד עם הקריאה החיובית, העצומה מסתיימת בנימה תקיפה קצת יותר, בה נאמר כי "במידה וחברי הכנסת לא יצליחו להתגבר על מחלוקותיהם ולא יגבשו רשימה מאוחדת, לא נוכל להבטיח להם את הצבעתנו וקולנו בבחירות הבאות".


"המצב היום הוא שאנחנו בתוך עצמנו מפולגים", מסביר רשף, "איך נוכל ככה להציע רעיונות לכלל העם? איך אדם יכול לבחור במפלגה בה לכל אחד יש את המניעים שלו? בנוסף לכך, איך יכול אדם שרואה את עצמו כפעיל בשדה הציבורי להחליט ולהצטרף למפלגה הזו שבעצם מורכבת מארבעה תתי קבוצות? הדרישה שלנו היא שתהיה רשימה מפלגתית אחת בלבד ולא רק ריצה משותפת".


עם זאת, היוזמים אינם מתכוונים להעמיד אלטרנטיבה משלהם. כך למשל, הם אינם רואים במפקד אותו מבצעים אנשי תנועת אח"י כפיתרון אפשרי. "המעשה נהדר והכל טוב ויפה, אבל איך זה נראה שחלק אחד בא ואומר בוא נעשה מפקד כשהשאר לא רוצים. המהלך הזה לא יוביל לאחדות" טוען רשף.


רשף וחבריו תולים את תקוותיהם בכך שהעצומה תעביר מסר ברור לראשי המפלגות מהו רצון העם, דבר שיזרז אותם לפעול בנושא. "השאיפה היא שבעקבות העצומה המודעות הציבורית תעלה, וככל שיהיו יותר חותמים כך נוכל לגשת ולומר למנהיגי המפלגות שהם חייבים להגיע לאיחוד אמיתי או שאנחנו כבוחרים פשוט נעזוב אותם", הוא מסכם.



רוצים לחתום על העצומה? טקבקו!