סקר מינה צמח: רוב הציונות הדתית בעד איחוד של הבית היהודי והאיחוד הלאומי

10.4% מהמגזר חושבים שלא ניתן לסמוך על הבית היהודי בנושאים אידאולוגיים. 27% ממצביעי הבית היהודי טוענים כי האיחוד הלאומי היא מפלגה ימנית מידי

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 03/11/16 12:31 ב בחשון התשעז

סקר מינה צמח: רוב הציונות הדתית בעד איחוד של הבית היהודי והאיחוד הלאומי
הלל מאיר, צילום: הלל מאיר

59.5% ממצביעי הבית היהודי, תומכים בריצה משותפת של האיחוד הלאומי והבית היהודי גם בבחירות הבאות, כך עולה מסקר שערכה ד"ר מינה צמח ממכון מדגם. בסקר השתתפו 500 נשאלים המגדירים עצמם דתיים לאומיים והעידו כי הצביעו בבחירות האחרונות למפלגת 'הבית היהודי' או למפגת 'יחד'. נמצא כי רוב ברור תומך באיחוד של מפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי.

27% ממצביעי הבית היהודי התנגדו לריצה משותפת של המפלגות בבחירות הבאות בטענה כי האיחוד הלאומי הנה מפלגה ימנית מידי. בקרב מצביעי מפלגת 'יחד' של אל ישי ויוני שטבון, ענו 47.6% כי הם תומכים בריצה באיחוד המלא של הבית היהודי עם האיחוד הלאומי. 32.9% ממצביעי 'יחד', תומכים בריצה נפרדת של המפלגות, משום שלטענתם אי אפשר לסמוך על הבית היהודי בנושאים האידאולוגים.

55% מכלל הנשאלים במדגם ענו שהם תומכים באיחוד מלא של הבית היהודי והאיחוד הלאומי ובריצה משותפת של שתי המפלגות בבחירות הבאות, לעומת 24.1% שענו כי הם תומכים בריצה נפרדת של שתי המפלגות בטענה שהאיחוד הלאומי ימני קיצוני. מאידך, 10.4% השיבו כי הם תומכים בריצה נפרדת של האיחוד הלאומי מכיוון שלא ניתן לסמוך על הבית היהודי בנושאים האידאולוגים.

הסקר נערך לקראת ועידת האיחוד הלאומי, שהתקיימה בתחילת השבוע בירושלים, בהשתתפות יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, יו"ר האיחוד הלאומי השר אורי אריאל, חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ומוטי יוגב. האירוע נכחו גם מנכ"ל המפלגה, אופיר סופר ו-119 חברי מרכז המפלגה. בשלב הראשון של הועידה התקיימו דיונים בנושאים מרכזיים שנבחרו על ידי חברי המרכז של המפלגה, בין היתר בנושאי ארץ ישראל, תחום דת ומדינה ונושאים חברתים פריפריאליים. לאחר מכן התקיים ערב גאלה בהשתתפות שר החינוך נפתלי בנט. בעבר התקיימו רק מפגשים נקודתיים של חברי מרכז המפלגה וזו הועידה הראשונה שקיים האיחוד.

בועידה אמר בנט כי: "כשיצאנו לדרך לפני ארבע שנים, היה לנו ברור שאנחנו צריכים לעשות את זה ביחד. עשינו את זה ביחד וזה לא קל. פעם אחת עשינו את זה ונעשה את זה גם פעם שנייה, אנחנו חייבים להיות מאוחדים".