השבט החדש: "נעלה"

חניכי בני עקיבא מציינים הערב את סופו של חודש הארגון, שעסק השנה בנושא "עושים עלייה". מזכ"ל התנועה: "ביקשנו לשתף ציבור גדול יותר מכלל ישראל, יחד איתנו, בעלייה"

חדשות כיפה אורי פולק 06/11/10 00:00 כט בחשון התשעא

השבט החדש: "נעלה"
אבישי אדלר, צילום: אבישי אדלר

עשרות אלפי חניכי בני עקיבא מכל רחבי הארץ, מציינים הערב (מוצאי שבת תולדות) את סופו של חודש הארגון, במהלכו עסקו החניכים בצביעת הסניפים ובעיסוק סביב הנושא החינוכי "עושים עלייה". שם השבט החדש אשר נקבע בידי המליאה של בני עקיבא לפני כחודש, הוא "נעלה".

במסגרת חודש הפעילות, עסקו החניכים בעידוד העלייה העצמית והלאומית בעבודת השם. הערב יציגו החניכים בפני ההורים ובני משפחותיהם את ההצגות עליהם עמלו במהלך החודש.


(צילום: אבישי אדלר)


"בחרנו דווקא בנושא הזה "לעשות עליה", מתוך רצון לעלות בתורה, לעלות במידות האישיות, להקים חברת נוער מעולה יותר", מסביר מזכ"ל תנועת בני עקיבא, הרב בני נכטיילר. "רוצים אנו היום להצליח לשתף ציבור גדול יותר מכלל ישראל יחד איתנו בעליה. "עולים אנו אל העם"- מתוך היכרות עם סגולת ישראל ועם הכוחות הגדולים שמצווים בתוך עם ישראל- יחד כל שבטי ישראל רוצים להתקדם ולעלות".

בחוברות ההדרכה שהופצו לכלל מדריכי התנועה, הבהיר יגאל קליין, רמ"ח הדרכה בבני עקיבא, כי "אנחנו חייבים לרצות תמיד לעלות בחיים האישיים-רוחניים שלנו ומתוך כך בכל שאר המעגלים". לדבריו, "העלייה הבסיסית והחזקה ביותר היא העלייה בנפש - בפנים - וברגע שאדם חי מתוך עלייה

תמידית, הרי שהוא מסוגל לחולל עליות רבות מסביבו".

במהלך חודש הארגון הושם דגש על ההתמסרות לשיפור במגוון רחב של תחומים, החל מהעלייה לארץ והשמירה על שלמותה, דרך ההתקדמות והעלייה בתורה וכלה בעלייה, בנתינה, ובחיבור לעם ישראל בכל צרכיו המרובים.