במרצ חשפו: חברת 'קוקה קולה' תרמה 50 אלף ש"ח לתנועת 'אם תרצו'

יצרנית המשקה המוגז והפופולארי העבירה לפני כשנתיים תרומה בסך 50,000 ש"ח לתנועת הימין, שם ביקשו מרשם העמותות להסתיר אותה. מנכ"ל אם תרצו: "תרומה עבורנו היא תמיכה בקידום הציונות"

חדשות כיפה 07/05/17 12:26 יא באייר התשעז

במרצ חשפו: חברת 'קוקה קולה' תרמה 50 אלף ש"ח לתנועת 'אם תרצו'
קוקה קולה, צילום: פלאש 90. נתי שוחט

תנועת 'אם תרצו' רגילה להיות בצד המתקיף בכל מה שנוגע לתרומות עבור עמותות שמאל קיצוני, אך הפעם הם מצאו את עצמם בצד השני של המתרס. זאת לאור ניסיון הסתרת תרומה שקיבלו מחברת 'קוקה קולה', כפי שפורסם ב-'ידיעות אחרונות'.

בעקבות מאבקם של 'אם תרצו' בעמותות השמאל וניסיונם לקדם מספר הצעות חוק שונות הנוגעות למקורות המימון שלהן, החליט חבר מפלגת מרץ אורי זכי, להשיב מלחמה. לפני כחודש הוא ביקש מרשם העמותות שיכפה על תנועת הימין לחשוף את רשימת תורמיה החסויים.

ממידע שהועבר לזכי ע"י רשם העמותות עולה כי בשנת 2015 העבירה יצרנית קוקה קולה בישראל, 'החברה המרכזית למשקאות', 50 אלף שקלים ל-'אם תרצו'. עוד למד זכי מהמסמך שקיבל כי בתנועה פנו לרשם העמותו בבקשה להטיל חיסיון על התרומה, בקשה שנענתה בשלילה.

"הניסיונות להסתיר את התרומה של חברת קוקה־קולה ישראל", אומר זכי, "פותח את מפת האינטרסים הלא ברורה שעומדת מאחורי תורמי 'אם תרצו'".

מנכ"ל תנועת "אם תרצו", מתן פלג, אמר בתגובה כי "תרומה ל'אם תרצו' היא תמיכה בקידום הציונות בחברה הישראלית, שמירה על אינטרסים ציוניים והגנה על חיילי צה"ל מפני רדיפות והכפשות. בנוסף, היא מהווה השקעה בטוחה להמשך המאבק בתופעת הדה-לגיטימציה מבפנים".

בהמשך הוא אמר כי "כל גורם הפועל נגד חיילי צה"ל, נגד המשפחות השכולות או כדי למחוק את צביונה היהודי והדמוקרטי של המדינה, ימצא אותנו מולו כהרף עין. מקווים כי גם בעתיד ראשי השמאל הקיצוני יעסקו בתנועת 'אם תרצו' במקום ברדיפת חיילי צה"ל ובהכפשת מדינת היהודים".

בחברה המרכזית למשקאות סירבו להגיב.