"איך ייתכן שיהודי לא יכול לשמור שבת במדינה יהודית?!"

וועדת החינוך, התרבות והספורט דנה בנושא "קיפוח שומרי שבת במשחקי ספורט" בעקבות עתירה נגד קיום תחרות קליעה בשבת. ח"כ מיקי זוהר: "לא מדובר על כפיה דתית אלא מניעת כפיה חילונית"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 07/07/15 14:02 כ בתמוז התשעה

"איך ייתכן שיהודי לא יכול לשמור שבת במדינה יהודית?!"
shutterstock, צילום: shutterstock

וועדת החינוך, התרבות והספורט דנה היום (ג') בנושא "קיפוח שומרי שבת במשחקי ספורט", זאת לאור עתירה שהגיש אבישי ברט, נגד קיום גמר אליפות הקליעה שמתוכנן להתקיים בשבת. אבישי, שומר שבת, עתר לבית הדין לספורט נגד קיום אליפות ישראל בשבת ולאחר מכן הדיון עבר לבית המשפט המחוזי.

חבר הכנסת מיקי זוהר התייחס בוועדה להצעת החוק שהגיש בנושא מניעת פגיעה במועדוני ספורט שומרי שבת: "הצעת החוק שלי לא דיברה על כפיה דתית אלא למנוע כפיה חילונית קבוצה שלא רוצה לשחק בשבת לא יהיה ניתן לכפות עליה את זה. אני חי במדינה יהודית ודמוקרטית איך ייתכן שאיני יכול לשמור את השבת במדינה שלי? זה לא הגיוני"

בהמשך אמר ח"כ זוהר: "אני פרלמנטר וככזה יש לי כלים להגשים את המדיניות שאני וחבריי לקואליציה רוצים להגשים. אם צריך להשתמש בהם אני אשתמש בהם כדי להגיע למטרה הפשוטה כדי שציבור שומר שבת במדינת ישראל יוכל להמשיך לשמור את השבת מבלי כפיה חילונית"

יושב ראש הוועדה יעקב מרגי אמר: "באיזו זכות אנחנו מונעים את יום המנוחה מאותם ספורטאים? לא ייתכן שאנחנו במדינה מקדישים כ"כ הרבה ימי מנוחה למחאות ופסטיבלים כאלה ואחרים אבל כשמגיעים לתחרויות ספורט אנחנו צדקנים. אנחנו פופוליטסים מדברים על שילוב אבל אין שום שילוב זה דיון ראשוני יש פה חרדה איגודי הספורט עשיתם שירות רע לעולם הספורט. אנחנו לא יכולים להכיל את השונה. אנחנו חברה מתויגת, בדיבורים נצליח להגיע להבנות"

בהמשך הודיע ח"כ מרגי כי הוועדה תוביל קו של הידברות "הוועדה קוראת לספורטאי שומרי הצוות לא להירתע ולעמוד על זכויותיהם. אנו רואים בחומרה את הניסיון להדיר ציבור רחב ממשאת חייו ,כל שכן מדובר בכישרון אישי. הוועדה תקים וועדת משנה שתרכז סוגיית הספורט בארץ על כל היבטיה. לצערי אני לא רואה כאן בדיון רצון של הידברות אמיתית"