נוסעות אל-על שימו לב: אסור לדיילים לבקש מכן לעבור מקום רק מפני שאתן נשים

רנה רבינוביץ' התבקשה על ידי צוות אל-על לעבור מקום, לאחר שנוסע חרדי לא היה מוכן לשבת לידה. היא אמנם הסכימה לבקשה אך תבעה את חברת התעופה בבית המשפט ואמרה: "אי אפשר לבקש ממני לעבור מקום רק בגלל שאני אשה". השופטים קבעו כי מדובר באפליה מגדרית

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/06/17 12:38 א בתמוז התשעז

נוסעות אל-על שימו לב: אסור לדיילים לבקש מכן לעבור מקום רק מפני שאתן נשים
נוסעת מחכה לטיסה, צילום: פלאש 90. סרגיי אטל

רנה רבינוביץ' (83) התיישבה על כיסאה בטיסל אל-על מניוארק לישראל, כשלפתע פנתה אליה אחת הדיילות וביקשה ממנה לעבור למושב אחר. הסיבה לבקשה נעוצה בעובדה שהגבר החרדי, שהיה אמור לשבת לידה, סירב לעשות זאת מתוקף היותה אשה. רבינוביץ' הקשישה הסכימה לעבור, אך מאוחר יותר תבעה את חברת התעופה על אפליה.

בשבוע שעבר, כפי שפורסם באתר 'דה מרקר', פסק בית המשפט השלום בירושלים, כי בקשתם של צוות הדיילים, גם אם היא הגיעה מתוך רצון להתחשבות ברגשות דתיים, יש בה משום אפליה על רקע מגדרי. לטענתם, לפי חוק איסור הפליה במוצרים ובשירותים, אסור היה לדיילים לבקש רבינוביץ' לעבור מקום ועליהם היה לחשוב על פתרונות אחרים, כמו למשל להעביר את הנוסע עצמו.

רבינוביץ', עורכת דין בגמלאות ובעלת תואר דוקטור בפסיכולוגיה חינוכית, אמרה לבית המשפט: "אני כאשה מתבקשת לעבור מקום במטוס רק בשל היותי אשה. העובדה שאני אשה היא הסיבה שיכולה לגרום לדייל לבקש ממני לעבור מקום. מבחינתי אני לא מקבלת מאל על שירות שווה. אי אפשר לבקש ממני לעבור מקום רק בגלל שאני אשה".

באל-על אומרים כי הם אינם עוסקים באפיון נוסעים וכי הם לא מאפשרים מראש אפליה ברכישת הכרטיסים. עם זאת הם הוסיפו כי מדיניות החברה היא שבמידה וניתן להתחשב ברצון לקוחות מסויימים מבלי לפגוע בנוסעים האחרים, הם בהחלט עושים זאת, "זה נכון לגבי מי שלא רוצה לשבת ליד ילד בוכה וזה נכון לגבי מי שרוצה לשבת ליד בן משפחתו כשלא הושבו יחד במקור", כך הם הסבירו בדיון.