מימין ומשמאל: לשחרר את אולמרט

במערכת הפוליטית קוראים לאמץ את מידת הרחמים ולשחרר את ראש הממשלה לשעבר, ברגע שיגיע לריצוי שני שליש ממאסרו בתחילת חודש יולי. בנט: "על אף חילוקי הדעות בינינו. הגיע הזמן לשחרר את אהוד אולמרט"

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/06/17 09:45 א בתמוז התשעז

מימין ומשמאל: לשחרר את אולמרט
אולמרט, צילום: Avi Dishi/FLASH90

ביום ראשון הבא צפוי ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, לרצות שני שליש ממאסרו. פוליטיקאים מימין ומשמאל קראו לדון אותו במידת הרחמים ולשחררו לביתו.

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט אמר כי "הגיע הזמן לשחרר את אהוד אולמרט". לדבריו,  "על אף חילוקי הדעות בינינו, אין ויכוח על תרומתו המכריעה של ראש הממשלה אולמרט לביטחון ישראל בשורה של החלטות אמיצות. הגיעה עת מידת הרחמים".

 

שרת המשפטים איילת שקד, הזכירה גם היא את מידת הרחמים ואמרה: "ראש הממשלה לשעבר אולמרט ריצה שני שליש מעונשו. אני חושבת שזה הזמן לאמץ גם את מידת הרחמים". 

בשבוע שעבר התאשפז אולמרט בבית החולים תל השומר בשל  ובעקבות ההידרדרות במצבו הרפואי אמר יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד: "אני חושב שהגיע הזמן שהוא יחזור הביתה".

בסוף השבוע האחרון הופצה תמונה של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, בה הוא נראה כחוש וחיוור. שר התחבורה ישראל כץ מהליכוד העלה אותה לדף הפייסבוק שלו וכתב: "רה"מ לשעבר אהוד אולמרט נענש וריצה שני שליש מעונשו. מידת הרחמים מחייבת לשלוח אותו הביתה".

ח"כ עמר בר־לב מהמחנה הציוני לא אהב את פרסום התמונה וכתב כי "פרסום תמונתו של אולמרט המאושפז, במצב פגיע וחשוף כל כך, הוא מעשה בזוי. הממשלה הזאת איבדה את דרכה לחלוטין. היום אני מתבייש. פשוט מתבייש". על הקישור בין פרסום התמונה ל'ממשלה' זכה לקיתונות של לעג ובוז על חוסר הקשר בין השניים. 

בהמשך פרסם כץ הבהרה בה אמר כי ההחלטה לשתף את תמונתו אולמרט, "הייתה בשל הרצון להמחיש את מצבו ולהבהיר את הצורך לנהוג בו על פי מידת הרחמים- ובוודאי שלא נועדה לבוז לו. וזאת בלי קשר לחילוקי דעות פוליטיים, או לסוגיות משפטיות שתלויות ועומדות. רבים מכם תמכו בעמדתי, אבל אני מכבד ומבין גם את מי שהתנגדו לפרסום התמונה, או להמלצה לשחררו, או לשניהם כאחד. זה לגיטימי בעיני כחלק מהדיון הציבורי".