הממשלה הקפיאה את מתווה הכותל

בהחלטה נקבע כי מתווה הכותל לא יקודם וכדי לקדמו תידרש החלטת ממשלה חדשה. במקביל לניסיונות לגבש מתווה חדש, יחלו העבודות להכשרת הרחבה הדרומית לתפילה עבור המתפללים הלא אורתודוקסים.

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/06/17 15:11 א בתמוז התשעז

הממשלה הקפיאה את מתווה הכותל
מכה לנשות הכותל, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

מכה לנשות הכותל והתנועה הרפורמית. הממשלה החליטה היום (ראשון) להקפיא את מתווה הכותל ובכך להשאיר את הסטטוס קוו הקיים ברחבה.

עוד נקבע בהחלטת ראש הממשלה ושריו כי ניסיון לקדם בכל זאת את המתווה הקיים, יתכן רק לאחר החלטת ממשלה נוספת. לפי המתווה, שאושר בינואר 2016, רחבה ייעודית למתפללים הרפורמים והקונסרבטיביים הייתה אמורה להיות מוקמת ולהוות חלק בלתי נפרד ממתחם הכותל עצמו.

לאחר לחצים גדולים מצד הסיעות החרדיות ולא פחות מכך מהרבנים הראשיים שלא הסכימו לקבל כל פשרה, הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו להקפיא את המתווה הקיים ולנסות לגבש מתווה חדש, זאת לצד הכשרת הרחבה הדרומית לתפילה מעורבת לנשים וגברים.

בהחלטתה סתמה הממשלה את הגולל על העתירות שהוגשו בעבר בנושא, מאחר והן התבססו על החלטת הממשלה הקודמת, החלטה שבעצם התבטלה. יש לציין כי מרבית השרים הצביעו בעד ההחלטה המעודכנת ואילו היחידים שהתנגדו לה היו שר הביטחון אביגדור ליברמן והשר יובל שטייניץ.

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו אמר כי "החלטת הממשלה שחילקה את הכותל המערבי, שהוא ליבו של העם היהודי - הייתה שגויה מיסודה וטוב שהיא נעצרה".

לדבריו, "הכותל המערבי איננו עומד לחלוקה, עם ישראל לאורך כל השנים הגיע בהמוניו מכל רחבי העולם לכותל המערבי וימשיך כך כאיש אחד בלב אחר כמנהג המקום לפי ההלכה והמסורת".