סדנא בתנ"ך ואיסוף זבל: מסע ט"ו בשבט בתנועת אריאל

המסע השנתי מתקיים באזור יער להבים, שם יבקרו החניכים במיקום עיר צקלג המקראית, וייפגשו עם תושבי הסביבה שסובלים מגל גנבות. "המסעות בתנועה הם בראש ובראשונה הזדמנות לתהליך חינוכי", אמר המזכ"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/01/18 09:56 יד בשבט התשעח

סדנא בתנ"ך ואיסוף זבל: מסע ט"ו בשבט בתנועת אריאל
מסע ט"ו בשבט של תנועת אריאל, צילום: תנועת אריאל

אלפי חניכים וחניכות מתנועת הנוער אריאל יצאו הבוקר (ג') למסע ט"ו בשבט המסורתי, שמתקיים  השנה באזור יער להבים ומאורגן בשיתוף פעולה עם קרן קיימת לישראל.

מיקום המסע נבחר בהתאם לנושא חודש ארגון שעסק בנאמנות לתורה תחת הכותרת "נשבעתי ואקיימה לשמור משפטי צדקך", פסוק שלדברי התנועה "מבטא את תפקידה של התורה להיות נר לרגלנו ולהורות אותנו בדרך ה' דרך הישר, לצד תפקידנו להיות נרו של ה' בעולם, לקרוא ולגדל את שמו".

החניכים יסיירו בחוות הר השמש סמוך ליער להבים בדרום הארץ, יבקרו במיקום עיר צקלג המקראית בו היה מקום מחנה דוד, שם יעברו סדנא בנושא "מהתנ"ך עד לימנו". בסיום היום ייפגשו עם תושבי המקום לחזק את ידיהם לנוכח ההתמודדות עם גל הגנבות והפריצות.

בהתאם למסורת התנועתית לניקוי שבילים, בנקודת היציאה למסע יחולקו שקיות זבל לחניכים, במטרה לנקות את שבילי ארץ ישראל מפוסלת ולכלוכים שונים.

כחלק מהמאמץ התנועתי מזה שנים לשילוב חניכים בעלי צרכים מיוחדים, נבחר מסלול מותאם ונגיש לנכים ובנוסף ננקטו צעדים נוספים על ידי הנהלת התנועה להגברת השילוב, בניהם, סבסוד מלא של מלווים ומלוות והצבת תאי שירותים נגישים לנכים לאורך המסלול. 

מזכ"ל אריאל, דביר עמיאור, אמר כי "המסעות בתנועה הם בראש ובראשונה הזדמנות לתהליך חינוכי מעבר לערך של הליכה בשבילי ארץ ישראל. לשם כך, הושקע מאמץ רב בהנהלת התנועה בהכנת תכנים לאורך המסע שהחניך יחוש, יחווה וילמד בצורה חווייתית ערכים שהינם חלק מתורת חיים".

לקראת המסע שלח רבה של ירושלים, הרב אריה שטרן, ברכה מצולמת לחניכים, שבה אמר כי "כל ארבע אמות שעוברים בארץ ישראל יש בזה מן המצווה".