אז מה עושים בחנוכה? יש לנו כמה רעיונות בשבילכם

השנה חנוכה עמוס כל כך באטרקציות, ורבות מהן חינמיות, שלא יהיה לכם רגע אחד משעמם. סלפי, ארכאולוגיה, קטיף, חיות ועוד ועוד - ליקטנו עבורכם כמה פעילויות נבחרות

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/17 13:06 כד בכסלו התשעח

אז מה עושים בחנוכה? יש לנו כמה רעיונות בשבילכם
חנוכית הסלפי , צילום: יח"צ

חנוכיית הסלפי הראשונה בנמל תל אביב

חנוכיית לד ענקית בגובה 6 מטרים תציג תמונות סלפי של קהל המבקרים ב-LIVE , ובכל ערב, יודלקו נרות החנוכייה באנימציית וידאו בהתאם לימי החג. כמו כן במהלך הסופ"ש יודלקו נרות החנוכייה בהתאם לימי החג והעלאת צילומי סלפי יתאפשרו ביום שישי עד כניסת השבת ויתחדשו עם צאת השבת. המבקרים בנמל תל אביב  יהיו חלק פעיל בבניית החנוכייה על ידי כך שיוכלו לצלם  סלפי בסמוך לחנוכייה ותמונותיהם יוצגו בזמן אמת על החנוכייה. בנוסף, בכל ערב יודלק נר בראש הקנה של החנוכייה באמצעות אנימציית וידאו בהתאם לימי החג.
בכדי לככב על החנוכייה, מצלמים תמונת סלפי בנמל תל אביב , עושים לייק לעמוד הפייסבוק "נמל תל אביב ויריד המזרח" ומעלים את התמונה לפייסבוק  האישי שלכם. מתייגים PORTLV# ( יש לוודא כי התמונה ציבורית). תוך דקות ספורות התמונה תופיע על גבי החנוכייה האינטראקטיבית.
הפעילות מתקיימת בנמל תל אביב ב- 12-20.12 בין השעות 23:00-16:00, אזור המעגנה. הפעילות הינה בחינם.
  

חנוכית הסלפי

חנוכית הסלפי צילום: יח"צ

לגלות את העבר בכורזים

בימי החנוכה העיר היהודית כורזים מתעוררת לחיים, והמטיילים מוזמנים להכיר את רזי יהדות הגליל בימי המשנה והתלמוד באמצעות סיור מודרך שיעבור בין בתי המגורים של תושבי הכפר הקדום, במקווה הטהרה, בבית הבד ובבית הכנסת הייחודי. במקום תתקיים פעילות עשירה לכל המשפחה: הדרכות, משחקים ומשימות מהנות. בנוסף תתקיים חפירה ארכיאולוגית עם ציוד חפירה בליווי ובהדרכת ארכיאולוג מוסמך.
הפעילות מתקיימת בגן לאומי כורזים ביום שני 18.12, בשעות 10:00 -15:00.
מחיר :מבוגר 22 ₪, ילד 9 ₪ חינם למנויים.

 

כורזים

כורזים צילום: ראובן ריבן

אחרוני המצדה – גן לאומי מצדה

מעבר ליופיו הרב, גן לאומי מצדה נחשב גם למצודה המלכותית של הורדוס בעת העתיקה.רשות הטבע והגנים מזמינה אתכם לצפות על במת מצדה בהצגה מקורית ומפתיעה בארמונו המערבי של הורדוס, המכילה גם רקע היסטורי ווירטואוזיות קרקסית של שחקני תאטרון "אספלט" המגוללים את ספור מצדה ב"אור אחר".
בתום ההצגה תינתן האפשרות להצטרף לסיור מודרך במצדה. 
 
הפעילות מתקיימת  בגן לאומי מצדה ב- 14-18.12 בשעות 10:30, 13:30.
מחיר:  מבוגר 28 ₪, ילד 14 ₪ חינם למנויים.

מצדה

מצדה צילום: יח"צ

כיכר רבין יהפוך לחדר הבריחה הגדול בישראל

אירועי ההדלקה המרכזית של החנוכייה הגבוהה בארץ הינם מסורת של חווית חנוכה משפחתית מסקרנת ומפתיעה. 
השנה עמלים צוות מרכז חב"ד תל אביב יחד עם מחלקת מופעים של עיריית תל אביב על ערב אטרקטיבי שיכניס את כולנו לאווירת ירושלים בזמן התרחשות נס החנוכה וניצחון היהודים.

הכל יקרה אי"ה ביום חמישי,  כ"ו כסלו  14 לדצמבר, ב 17:30

חוויה מאתגרת בסגנון חדר בריחה (escape room)  שבסיומה יודלק נר שלישי של חנוכה  בחנוכייה הגבוהה בארץ! באירוע תופיע להקת בובות הרוק היהודי buba mayses במופע סוחף ושמח. האירוע מתאים לכל בני המשפחה

החנוכיה בכיכר רבין

החנוכיה בכיכר רבין צילום: יח"צ

יום חוויתי לכל המשפחה בשמורת עוז וגאו"ן בגוש עציון

בשישי הקרוב (15.12), נר שלישי של חנוכה, המועצה האזורית גוש עציון  וקק"ל מזמינים אתכם ליריד סדנאות והפעלות לכל המשפחה, בשמורת עוז וגאו"ן. במקום יערכו סדנאות הכנת סופגניות, הכנת כלי נגינה וסביבונים אקולוגיים, משחקי סולמות וחבלים ומשחקי ניווט באמצעות אפליקציות; מוזיקה, דוכני אוכל והצגת רחוב.
הפעילויות והסדנאות- חינם!
שעות הפעילות 9:30-13:00

עוז וגאו"ן

עוז וגאו"ן צילום: יח"צ

מחזמר חדש לחנוכה עם טוביה מהצמד "אסי וטוביה", ושחקני ערוץ 'מאיר' 

טוביה רוזנפלד, המוכר לילדים כטוביה, מתוך הצמד הפופולרי "אסי וטוביה" בערוץ 'מאיר', פורץ את מסכי הערוץ, ויוצא לראשונה אל הבמה בהפקת חנוכה גדולה, ביחד עם שחקני ערוץ מאיר האהובים: ינון שאזו (הסוכן ר'), שרוליק פניאל (עירא), ורם מזרחי (שמשון הבריון). 

המחזמר החדש לחנוכה - "טוביה וחבורת 366", בולט ברמת הגימור הגבוהה מבחינה אמנותית, וגם בהרכב השחקנים המשתתפים בו: טוביה ושלושת השחקנים האחרים, מוכרים לילדים מהסרטים האהובים של ערוץ מאיר לילדים. במחזמר, כמו בערוץ מאיר, מביאים השחקנים אל הבמה תרבות אחרת. מקצועיות ללא פשרות, סיפור עם מתח ודרמה, וגם הרבה צחוק והומור, ויחד עם זאת מסר חינוכי יהודי, המשאיר את הצופים עם צידה לדרך. 
המחזמר "טוביה וחבורת 366" יעלה בחנוכה הקרוב בכל רחבי הארץ.     

טוביה וחבורת 366

טוביה וחבורת 366 צילום: יח"צ

פעילות מיוחדת לחנוכה ‏בגן הלאומי עמק צורים - בואו להיות ארכיאולוגים ליום אחד

פעילות לכל המשפחה במרחב סגור ונוח בגן לאומי עמק צורים: ‏חוויה ארכיאולוגית בחשיפת שרידים מתקופות קדומות, הדרכה ‏אטרקטיבית, סינון החומר וגילוי ממצאים מתקופות שונות בירושלים.‏
מחירים:‏
מחיר רגיל: מבוגר 20 ש"ח ילד: 16 ₪‏, מנוי משפחתי במחיר מבצע לרגל החג ‏
משך הפעילות כשעתיים. להזמנות *6033‏

עמק צורים

עמק צורים צילום: אליהו ינאי

חוויה ארכיאולוגית של רשות העתיקות בחנוכה בעיר העתיקה בבאר שבע

עיריית באר שבע באמצעות החברה הכלכלית – מינהלת העיר העתיקה והתיירות, רשות העתיקות ואוניברסיטת בן-גוריון מזמינות את הקהל הרחב להגיע ליום פתוח באתר הארכיאולוגי "שטח C" בעיר העתיקה בבאר שבע בחג החנוכה.
בחג החנוכה יתקיים בעיר העתיקה בבאר שבע יום פתוח לקהל הרחב באתר ארכיאולוגי בו נמצאו שרידי ישוב מלפני 6,000 שנים. במסגרת הפעילות יתקיימו, בכל חצי שעה, סיורים מודרכים על ידי ארכיאולוגים באתר, בהם יוכלו המבקרים להיפגש עם צוות השימור של רשות העתיקות וייהנו מתצוגת "מותר לגעת" הכוללת ממצאים עתיקים. הפעילות תתקיים בשטח C, בסמוך לשוק העירוני בבאר שבע.
יום חמישי, 14.12.17, בין השעות 10:00-14:00, בשעה 10:00 יתקיים סיור בשפה הרוסית.
הסיורים ללא תשלום.
הכניסה לפעילות מחניון "בית אשל" – מול מחסני השוק בעיר העתיקה.
אם ירד גשם הפעילות לא תתקיים. יש להתעדכן בטל' – 08-6464978.
לפרטים נוספים: 08-6464978 או בפייסבוק "העיר העתיקה – באר שבע".

העיר העתיקה באר שבע

העיר העתיקה באר שבע צילום: דיאגו מיטלברג

לראשונה, בחופשת החנוכה, פארק חינוך חוויתי חינמי של משרד החינוך

המשרד יפעיל מתחמי חוויה חינוכיים, לכל המשפחה, ב-6 ערים.
במתחמים: מעלית זמן ברוח 70 שנה למדינה, מופע טררם, סדנאות יצירה, מתחמי מוזיקה, מולטימדיה, משקפי תלת מימד ועוד.
 במהלך ימי חופשת חנוכה הקרובה יעמיד המשרד לרשות התלמידים ובני משפחתם את "פארק החינוך"- מתחם חוויתי לכל המשפחה. במיצג יטיילו התלמידים אל תוך מסע חוויתי בזמן בעקבות עשורי מדינת ישראל וכן מסדנאות ובמת הפעלה - ללא תשלום.

המיצג יתקיים  ב -6 ערים: טבריה, חיפה, ירושלים ,פתח תקוה מ.א שומרון ושדרות בין התאריכים 13.12.2017-20.12.2017  בין השעות  09:00-18:00 (על פי הטבלה המצורפת).
לוח האירועים המלא מפורסם בפייסבוק של משרד החינוך, ובאתר של המשרד.

 

פעילות חנוכה לכל המשפחה: קטיף ירקות למען נזקקים

ארגון הצלת המזון לקט ישראל, מזמין את הציבור הרחב להצטרף לקטיף ירקות למען נזקקים, שיתקיים במהלך חג החנוכה בשדה הארגון בבנימינה. הקטיף הינו אירוע משפחתי חווייתי בו יכולים לקחת חלק בני כל הגילאים, והוא מהווה הזדמנות לקחת חלק במיזם התנדבותי רחב היקף, המהווה חוויה בטבע עם חיבור לאדמה. היבול שייקטף יחולק ללא תמורה למשפחות נזקקים ברחבי הארץ.
הקטיף, שיתקיים בימי ראשון ושני (17-18.12), יתקיים בשדה של לקט ישראל בבנימינה, שם ייקטפו בטטות. 
ארגון לקט ישראל מספק מזון שמקורו בהצלה ל- 175,000 נזקקים מידי שבוע. במטרה להעשיר את סל המזון המסופק לנזקקים, מגדל הארגון ירקות, ובכדי לקטוף אותם הוא זקוק למתנדבים. 

הקטיף יתקיים בימים א' ו-ב', 17-18.12, בשדה לקט ישראל בבנימינה, בין השעות 8:00-16:00 
הפעילות הינה חינם, אך מותנית בהרשמה מראש באתר. לניווט בקלות  חפשו ב- Waze: "לקט ישראל בנימינה". באזור הקטיף מוצבים שלטים להכוונה.

לקט ישראל

לקט ישראל צילום: לקט ישראל

משחקי העשרות בחנוכה בגן החיות התנ"כי בירושלים

בחופשת החנוכה ימחישו בגן החיות התנ"כי את פעילויות ההעשרה שהצוות מכין לבעלי החיים:
הדובים יגלגלו חביות מלאות פיצוחים, הפילים ישלחו את החדק גבוה גבוה בשביל לשלוף בוטנים מג'יריקן תלוי 
והאריות יסתערו על שקי יוטה עם חתיכות בשר. המבקרים יוכלו לצפות בסרטונים המראים מגוון פעילויות העשרה לבעלי החיים, לחזות בלייב בבעלי החיים פותחים פיניאטות מלאות הפתעות ואפילו להתנסות בעצמם בפעילויות העשרה מאתגרות. בנוסף, מופע בלונים ייחודי, מוזיקה חיה, סדנה מיוחדת על בעלי חיים פעילים בלילה ועוד

את משחקי ההעשרה הללו, ועוד רבים אחרים, יהיה ניתן לראות בסדרת סרטונים אשר יוקרנו מדי יום במהלך חנוכה, בין השעות 12:00-16:00 באודיטוריום גן החיות. מי שירצה גם לראות קצת העשרות בלייב, יוכל לעשות זאת אצל הפילים, הנבחניות, הפקארי או השימפנזים, אשר יקבלו מדי יום בחג פיניאטות מיוחדות, מלאות בחטיפים האהובים עליהם, אותן יצטרכו לפתוח על מנת לקבל את כל הטוב שמחכה להן בפנים. 

גם המבקרים בגן יוכלו לבחון את כישוריהם ולהתנסות במגוון העשרות בעצמם. לנסות להוציא בוטנים מחציר בלי שימוש בידיים, לשלוף סוכריות ממיכל תלוי או לדוג חטיפים ממיכלים מאתגרים. הפעילות תתקיים בימים א' – ד' 17 – 20 בדצמבר בשעה 11:30, אמפיתאטרון של גן הפסלים.

עוד יתקיימו במהלך החג:
בלוניזם – מופע בלונים ייחודי, במהלכו נכנס האומן לבלון ענק ויוצר מגוון יצורים מתמנונים ועד חיפושיות. המופע יתקיים באמפיתאטרון של גן הפסלים ביום ה' 14.12 בשעות 12:30, 13:30, ביום ב' 18.12 בשעות 12:00, ו-13:00 וביום ד' 20.12 בשעות 14:30, 15:30

פעילים בלילה – סדנה לכל המשפחה, מלווה בבעלי חיים, העוסקת בבעלי החיים הייחודיים השוכנים בתצוגת הלילה החדשה "לילה לבן". הסדנה תתקיים בימים א', ג', ד' 17, 19, 20 בדצמבר בשעה 13:00 וביום ב' 18 בדצמבר בשעה 14:00 באמפיתאטרון של גן הפסלים.

צלילים לקראת שבת – ההרכב פריצת דיסק במוסיקה נהדרת של החיפושיות, סיימון וגרפונקל ועוד. יום ו' בשעות 12:30 – 15:00 ברחבת בית הקפה שבכניסה לגן החיות.

שעות פעילות הגן: ימים א' – ה' 9:00 – 17:00, שישי 9:00 – 16:30 שבת 10:00 – 17:00
מחיר: ילד (גיל 3-18) 42 ₪, מבוגר 55 ₪ 
כל הפעילויות כלולות במחיר הכניסה ומותנות במזג האוויר

גן החיות התנ"כי

גן החיות התנ"כי צילום: גן החיות התנ"כי

הפסטיגל המקראי - פעילויות חנוכה לכל המשפחה במוזאון ארצות המקרא

***הכניסה לילדים חינם במהלך החג***
סיור תאטרלי עם הענק פרומתאוס בעקבות האלים היווניים והאש, הצגת תאטרון מבית אורנה פורת לכל המשפחה, חיפוש אחר מטמון חבוי, , סדנאות יצירה חווייתיות, אפליקציה ייחודית לסיור מקראי ועוד פעילויות לכל המשפחה במוזיאון ארצות המקרא ירושלים
 
מידע על הפעילויות:
"פרומתאוס ומתנת האש"- הורים וילדים ישתתפו יחד במסע בזמן בדרכים הנסתרות של העולם היווני העתיק, ייפגשו עם אלים והענק פרומתאוס, יפענחו יחד כיצד ניתנה מתנת האש לבני האדם לפי המיתולוגיה היוונית, מה תפקידה של האש מתקופת המקרא ועד ימינו אנו.  בסופו של המסע תתקיים סדנת יצירה עשירה בליווי מדריכות האמנות המוסמכות של המוזאון.
**הפעילות ללא עלות ומותנית בהרשמה מראש**

ימי פעילות: חמישי (14.12), ובימים ראשון-רביעי (17-20.12)
בשעות: 10:00, 11:00, 13:00, 14:00, 15:00.
משך הפעילות כשעתיים.  ההשתתפות לילדים – חינם

 
המרוץ למוזאון- אפליקציית משחקים אינטראקטיבית שתוציא את הילדים והוריהם למרוץ מקראי בין הגלריות השונות במוזאון. האפליקציה תוביל למסע מלא הפתעות, במהלכו יוכלו הילדים לצבור חוויות, ידע ונקודות. כל שיש לעשות הוא לבוא למוזאון, להוריד את האפליקציה, לבחור באחד מהמסלולים המוצעים ולהתחיל לרוץ. במהלך המסע הילדים יתבקשו לפתור חידות מקראיות, יצברו נקודות, ואולי אף יזכו בפרסים מדליקים.
 
מחירים:
לסיור ולסדנה: ילד- חינם.מבוגר מלווה- 22 ש"ח.
 
להצגה:ילד- 30 ש"ח, 3 ילדים או מנוי- 25 ש"ח. מבוגר מלווה- 22 ש"ח.

 מוזיאון ארצות המקרא

מוזיאון ארצות המקרא צילום: מוזיאון ארצות המקרא

חנוכה בערבה תיכונה: פסטיבל, מופעים, סדנאות ושלל אטרקציות

תיירות ערבה תיכונה מזמינים את הציבור להגיע לחגוג את חג האורות- חנוכה בלב המדבר הקסום עם שלל אטרקציות ואירועים ייחודיים המתאימים לכל המשפחה. 
14-15.12- פסטיבל אקו ארט בכפר האמנים בצוקים:
בנר שני של חנוכה יפתח בערבה תיכונה "פסטיבל אקו ארט" שיתקיים בכפר האומנים בצוקים במשך יומיים בין השעות 10:00 ועד 15:00- הכניסה חופשית. הפסטיבל הינו לכל המשפחה ומאפשר חוויה של יומיים מעשירים באומנויות במה לצד פעילויות והפעלות של אמנות אקולוגית. במסגרת הפסטיבל יתקיימו הצגות, קרקס, מופעי מחול ומוזיקה, מעגלי מתופפים ועוד. כמו כן במקום יוקמו דוכני מזון ושתייה.
בנוסף, כלל האמנים בכפר האמנים יציעו מגוון סדנאות וכן יציגו את יצירותיהם לקהל הרחב.
 
20.12- הופעה של להקת 'גוטה גוטה' בגמלייה
את אירועי חנוכה בערבה תיכונה תסגור להקת 'גוטה גוטה' בנר שמיני של חנוכה, ביום רביעי, 20.12 בגמליה. הלהקה תגיע לערבה מיד לאחר סיבוב השקה לאלבומם הבכורה,  ובימים בהם ממשיכה לחרוש את הארץ בסיבוב הופעות חורפי ומחמם במיוחד.
המופע ישלב מוסיקה איכותית ומלאת הומור, קסם וחכמת חיים, סאונד ייחודי וגרוב ים-תיכוני בועט.
הלהקה יוצרת מוסיקת פולק ששואבת את שורשיה מהים התיכון ועד הקווקז ופועמת בקצב הלב. הגבול הדק בין חפלה מזרחית וערב של שתייה בלקנית לשירי אהבה קלים ונוגים יגרום לכם לבכות מהרגליים ולרקוד עם הלב. כמו כן אחד מחברי הלהקה הינו בן הערבה- ינוש הורויץ.
 
בנוסף לאירועים אלו בתיירות ערבה תיכונה מציינים כי הציבור מוזמן לאורך כל ימי החג לבקר במגוון האטרקציות בערבה תיכונה לרבות: קרוקולוקו חוות התנינים, דגינת- חוות גידול דגי נוי, מרכז ויידור- חלון לחקלאות, חפש את המטמון בנוף צוקים, חוות האנטילופות בצופר, טיול שטח- חוויה מוטורית, טיול ברכבים חשמליים- פעימות מדבר, ביקור במכוורת פורת, יקב מואה, מבשלת בירה ערבה ומרכז המבקרים סילאן נבו.
בנוסף לכל אלו יתקיימו מגוון סדנאות ייחודיות ברוח החג: סדנת קוסמטיקה עם מירה עמירן, סדנאת הכנות נרות מסאג'-אלת הערבה, סיורי אומנות עם דליה מטמון, יצירה שימושית- זיו היצירה, סדנאות יוגה, סדנת הכנת פיות,  סדנאת שוקולד- שוקוליטלי,  וסדנאות לבניית חלילים ייחודיים- חליל וצליל.

קרוקולוקו

קרוקולוקו צילום: יח"צ תיירות ערבה