ברי סחרוף מככב בשיר החדש של צמאה

היוצר המוכר מבצע את הפיוט בסגנונו הייחודי, במסגרת 'צמאה' – מיזם מוזיקלי המחדש ניגונים חסידיים עתיקים והופך אותם לחלק מהפסקול הישראלי של כולנו | האזינו

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/10/21 13:47 ו בחשון התשפב

ברי סחרוף מככב בשיר החדש של צמאה
ברי סחרוף, צילום: פלאש 90, מרים אליסטר

 

הפרויקט מוזיקלי של ניגוני חב"ד המבוצעים על ידי אמנים ישראלים בעיבודים עכשוויים, המתהדר גם במופע מרשים בחודש כסלו, הוציא היום (ג') ביצוע חדש ומרגש של הזמר ברי סחרוף לפיוט "אֵ-ל אָדוֹן עַל כָּל הַמַּעֲשִׂים", הנאמר בתפילת שחרית של שבת.

מעובדת היותו מוזכר במקורות קדומים, ועל-פי מבנהו, מקובל לשער שהפיוט נכתב בארץ ישראל בתקופת הפיוט הארץ-ישראלי הקדום, והוא בנוי לפי סדר אותיות האלף-בית, מתחיל בא' ("אֵ-ל אָדוֹן") ומסתיים בת' ("תִּפְאֶרֶת וּגְדֻלָּה"). הוא לא נכתב בחרוזים, אבל שקול במשקל המילים.

בקהילות ישראל נהוג לשיר את הפיוט יחד, במהלך התפילה, ומנגינות רבות חוברו לו במרוצת הדורות. בחסידות חב"ד לא נקבע לחן מיוחד לפיוט, והחזנים נוהגים לשזור אותו בתוך אחד מניגוני חב"ד, לפי טעמם. במקורו הוא ניגון ריקוד, שחיברו חסידי חב"ד בניקולייב, עיר הולדתו של הרבי מליובאוויטש. הזמר והיוצר ברי סחרוף מבצע אותו בסגנונו הייחודי, במסגרת 'צמאה' – מיזם מוזיקלי המחדש ניגונים חסידיים עתיקים והופך אותם לחלק מהפסקול הישראלי של כולנו.