סיכום השבוע המוזיקלי: ממשיכים את השמחה

פורים עבר אך השבוע יצאו שירים רבים חדשים, ביניהם שלמה ארצי וישי ריבו, עוזיה צדוק ולהקת 11 החדשה. מבקר המוזיקה, נתנאל לייפר, מסכם את השבוע

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 31/03/16 15:59 כא באדר ב'

סיכום השבוע המוזיקלי: ממשיכים את השמחה

אחרי שבוע בו נתתי לכם מנוחה, סיכום מוזיקה עשיר נוסף לפנינו עם חומרים מגוונים ומעניינים. כדי לפתוח ברגל ימין את החודש האחרון לקראת פסח שאחריו יגיעו ימי ספירת העומר והבצורת המוזיקלית שבעקבותיהם אתחיל בשיר חדש של נגן הסקספון, רפאל ברכץ - הצליחנו.

ברכץ מלווה במשך שנים את מיטב האמנים במוזיקה היהודית ובשנה האחרונה הוציא סינגל מקורי נוסף. ברכץ משלב בשיר החדש השראה מההבדלה של בני עדות המזרח עם מילים בספרדית והשפעה של מוזיקה לטינית. השיר מזכיר מאד את סגנונו של יהודה גלאנץ איתו עבד ברכץ רבות ושר וניגן באלבומיו. על ההפקה המוזיקלית הפעם אחראי דוד ליפשיץ המוכשר שרתם למלאכה את מיטב הנגנים לפאנק-לאטין כיפי ומקפיץ.

[embed]

]

מתי שריקי הוציא לפני שנה את אלבום הבכורה שלו 'אור חדש' שזכה להצלחה רבה עם סיבוב הופעות ברחבי הארץ והשמעות רבות בכלי התקשורת. עכשיו הוא מוציא גרסה אלקטרונית לשיר 'אני קם' מתוך האלבום ברמיקס חדש של טל מנשה קושניר - simple light.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=F7uXnA-Pdik[/embed]

אם כבר אנחנו באווירה אלקטרונית - 'ברוך השם' להיט רחבות אולטימטיבי של להקת 'סימפני' האמריקאית שמארחת את תלמידי ישיבת 'שלום רב' מצפת לסינגל תוסס ומקפיץ.

[embed]

]

'11' להקת הרוק החדשה של המפיק המוזיקלי המוכשר אל-עד טרי שהפעם נותן קולו בשיר ובלחנים. בלהקה חברים גם חיים דיין ועידו קהא ובקרוב הם ישחררו את אלבום הבכורה שלהם ממנו משוחרר הסינגל השני 'בדרך לנינוה'. השיר בסגנון הרוק חושף גוון נוסף ביצירה של הלהקה המסקרנת הזו. ממליץ לעקוב.

[embed]

]

עוזיה צדוק כבש את 'בית הספר למוזיקה' ועכשיו הוא יוצא בשיר 'תודה' אותו כתב עבורו איציק דדיה שעובד איתו בחברת ההפקות של המפיק המשותף שלהם - דוד פדידה.

[embed]

]

שהם שמחי מוציא מחדש את שירו 'הכותל' אותו הוציא במקור בדואט עם הזמר שימי תבורי. הפעם לאחר 15 שנה ושני אלבומים הוא עשה לשיר עיבוד מחודש עם המוזיקאי נדב ביטון.

[embed]

]

השחקן זמר, גולן אזולאי, הוציא השבוע את שיר הנושא של אלבומו החדש 'ילדות מאושרת'. אזולאי שקמפיין מימון ההמונים שלו הסתיים לא מכבר בהצלחה עובד על אלבומו השני וכבר הוא מופיע עם שירי האלבום.

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/331201650422.mp3[/embed]

החזן-זמר ניסים ברוך מארח את יצחק מאיר בסינגל חדש מתוך אלבומו החדש 'אני מאמין'. ברוך בעל קול הטנור לירי היה בעברו זמר אופרה בצרפת. לאחר חזרתו בתשובה הוא הוציא אלבומי חזנות מהתהילים ועתה הוא עובד על אלבום חדש עם חומרים קלילים יותר.


[embed]

]

יוסף עבאדי בסינגל שני מתוך אלבום הבכורה שלו גם הפעם ברוק פריך לפחות כמו העוגיות המזרחיות של המשפחה. על העיבוד וההפקה הופקד רמי לב.

[embed]

]

ואסיים בדובדבן שבקצפת - שלמה ארצי וישי ריבו. השבוע פרסמנו את ביצוע ההופעה עכשיו קבלו את הביצוע מתוך האלבום של שלמה ארצי בדואט עם ריבו שחוגג אף הוא את אלבומו השני - 'פחד גבהים'. השיר 'והאמת' נשמע נפלא, יפה לשמוע את האיש של הפסקול הישראלי שר 'והאמת שאתה הוא אלוקינו ואתה הוא אבינו'. הלחן קליט ומלודי ובעל פוטנציאל להיות מושמע רבות.

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/331201638688.mp3[/embed]

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן