בעקבות ההתבטאות: הצעד של הרשות השנייה נגד ערוץ 14

בעקבות ההתבטאות של כתבי ערוץ 14 בנושא הפיגוע בגבול מצרים, הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו החליטה להתחיל בהליך הפרה לכאורה כלפי הערוץ. בערוץ 14 הגיבו: "לא נהסס לבקר את צה"ל על התנהלות כושלת ולא מקצועית"

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 05/06/23 12:28 טז בסיון התשפג

בעקבות ההתבטאות: הצעד של הרשות השנייה נגד ערוץ 14
אולפני ערוץ 14, צילום: יח"צ ערוץ 14

הפיגוע בגבול מצרים, בו נהרגו שלושה חיילים, ללא ספק עורר את כאבה של המדינה כולה. אתמול (א') במהדורת החדשות של ערוץ 14, הכתב הילל ביטון רוזן התייחס למותם של שניים מהחיילים, ליה בן נון ואורי יצחק אילוז, ששמרו יחד במשך 12 שעות. "גם את זה צריך לשים על השולחן", טען הכתב, והמשיך לרמוז לגבי אפשרות שבה החיילים היו עסוקים זה בזו במקום בשמירה, וכך נתפסו במפתיע. 

"אין פה טעם לפגם, יש פה חוסר מקצועיות, יש פה זלזול בערכי הצבא, יש פה אג'נדות שמאל מטורפות ואנחנו פשוט פוחדים להגיד את זה", טען בעז גולן, וביטון רוזן הודה שהוא אינו מפחד, וטען שמדובר ב"חוסר אחריות".

הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו הוציאה הליך הפרה לכאורה לערוץ 14

ההתבטאות של הכתבים הילל ביטון רוזן ובעז גולן עוררה את כעסם של הציבור כולו, שמיהר לצאת נגד הכתבים ברשתות החברתיות ולדרוש שיחזרו בהם. בעקבות ההתבטאויות, היום הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו הוציאה הליך הפרה לכאורה לערוץ 14.

ערוץ 14 הגיב: "לא נהסס לבקר את צה"ל על התנהלות כושלת ולא מקצועית"

תגובת ערוץ 14: "ערוץ 14 ימשיך באג'נדה הברורה והנחרצת שלו להגן על כוחותינו, חיילי צבא ההגנה לישראל וכוחות הביטחון. דווקא משום כך, לא נהסס לבקר את צה"ל על התנהלות כושלת ולא מקצועית. צר לנו ש'גורם ביטחוני בכיר' מתדרך ומגדיר ביקורת עניינית כ'אירוע חמור'". 

"מובילי הקמפיין האנטי דמוקרטי לסגירת ערוץ 14, משתמשים כעת, באופן מביש תוך סילוף הדברים, בזכרם הקדוש של חללי צה"ל לטובת סתימת פיות. במדינה חופשית המקדשת את חופש הביטוי, אף אחד לא ישתיק עיתונאים מלהביע את עמדתם, בטח כאשר היא נאמרת בכבוד ומתוך דאגה כנה לבנינו ובנותינו הלוחמים. אנחנו שולחים שוב, חיבוק גדול למשפחות היקרות שאיבדו את יקיריהן בתקרית הקשה בגבול מצרים. יהי זכרם של הנופלים ברוך".