דרמה ברשת 13: התחקיר של רביב דרוקר על חסידות גור נאסר לשידור

רשת 13 לא תשדר הערב פרק של "המקור", זאת לאחר שבית המשפט לענייני משפחה קיבל את פניית חסידות גור שעות לפני השידור - והוציא צו מניעה נגד שידור הפרק | רביב דרוקר: "מחר נערער"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/23 21:20 יא בסיון התשפג

דרמה ברשת 13: התחקיר של רביב דרוקר על חסידות גור נאסר לשידור
רביב דרוקר. , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ברשת 13 המתינו שבועות ארוכים לתחקיר שאמור היה להיות משודר הערב (ד') לאחר החדשות, ולעסוק בחסידות גור. אלא שבית המשפט חשב אחרת וממש בסמוך לשידור פרק נוסף של "המקור", וללא דיון בנושא, הוציא הוראה שלא לשדרו הערב. 

"מערכת 'המקור' תערער על ההחלטה מתוך כוונה לשדר את התחקיר בימים הקרובים"

בהודעת רשת נכתב כי "רשת 13 לא תשדר הערב פרק של המקור, זאת לאחר שחסידות גור פנתה לפני מספר שעות לבית המשפט לענייני משפחה בבקשה להוציא צו מניעה נגד שידור התכנית. בית המשפט קיבל את הבקשה וקבע כי יש לפעול לכך שלא ניתן יהיה לזהות בצורה כלשהי את הקטינה שבמרכז המאבק. לכן יש לטשטש לא רק אותה אלא גם את בני משפחתה". 

מטעם רשת ומערכת המקור הסכימו לטשטש את הקטינה, אך התנגדו באופן עקרוני לטשטש את ההורים שהתראיינו בעבר בכלי תקשורת שונים בגלוי. "מערכת 'המקור' תערער על ההחלטה מתוך כוונה לשדר את התחקיר בימים הקרובים", נכתב בסיום ההודעה.

חסידות גור, ארכיון. למצולמים אין קשר לכתבה |

חסידות גור, ארכיון. למצולמים אין קשר לכתבה | צילום: David Cohen/Flash90

"זהותם של ההורים נחשפה מזמן ובכל מקום"

 

דרוקר כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "למרבה הצער, התחקיר הנפיץ של חיים ריבלין ואביגיל קוש על חסידות גור ומלחמת העולם שלהם בפורשים מהחסידות, לא ישודר הערב ב'מקור'".

דרוקר סיפר כי כמה שעות לפני השידור הגיש עו"ד אורי קורב, עורך דינן של הבנות שעומדות במרכז התחקיר, שהוא גם עורך דינה של חסידות גור, בקשה לצו מניעה נגד חשיפת זהות ההורים שלטענתו "נחשפו מזמן ופורסמו בכל מקום", זאת, שעה בלבד לפני השידור, בלי דיון, למרות שהפרומואים רצים כבר מספר ימים, יצא צו מניעה. "מחר נערער", סיים.

נציין כי התחקיר עוסק במשפחה חרדית שהתרחקה מחסידות גור ולאחר תקופה שמו לב ששתי הבנות שלהם נעלמו בלילה. בהמשך גילו במשפחה שהבנות הושמו במשפחת אומנה ומאז אין להן אפשרות לפגוש במשפחתן.